Den gångna veckan.

Veckan som gått har gått väldigt fort, men inte mig emot. Snart har halva december gått och det är på dagen endast två veckor kvar till julafton.
Det har varit en helt vanlig vecka med en massa skola och pluggande. Men det har inte gjort så mycket eftersom Linus den sötnosen har hållt mig sällskap varje dag, vilket har varit supermysigt. Dock har jag inte fått så mycket pluggande gjort utan tv:n och Linus har stört min koncentration. Det är sådant man får ta.
Fredagen skiljde sig dock från de övriga fyra dagarna då jag efter skolan mötte upp Carro i Fridhemsplan för att bege oss mot Friskis och Svettis. Träningspasset gick väl sisådär. Varken jag eller Carro hängde med i alla övningar och rörelser och man kände sig ganska dålig när 55+ arna tycktes ha bättre kondition. Men roligt och skönt var det i alla fall. Vi kom dock fram till att passet inte gjorde någon större nytta då vi direkt efteråt placerade oss på Donken med lite att äta. Men är man hungrig så är man.
Efter att ha suttit bort någon timme och pratat om allt som finns att prata om, mötte vi Åsa och de två höll mig sällskap i väntan på att Linda skulle komma. En kvart senare klev Linda av tunnelbanan och vi sade hejdå till Carro och Åsa som skulle åka hemåt. jag och Linda placerade oss en kort stund på ett cafe och åkte därefter hem. Det var egentligen planerat att hon och jag skulle titta på film tillsammans hela kvällen, men eftersom både hon och jag var trötta och jag var i ett stort behov av att plugga så skiljdes vi åt. Min fredagskväll spenderades framför datorn med mina rättskunskapsböcker. Roligare har man ju haft det.

På lördagen klev jag upp tidigt, klockan åtta närmare bestämt då jag skulle bli upphämtad av moster och morbror vid halv elva för en shoppingrunda på stan. Jag inhandlade tre julklappar och jag är nöjd. Vi åt en god och trevlig middag och därefter åkte vi hem. Min min del blev det nästan att vända i dörren. Vid 17 begav jag mig in mot stan för att möta Linus. Efter att ha fått vänta på både tunnelbanan och bussen i en halvtimme satte vi oss till slut på bussen ut mot honom.
På vägen hem hämtade vi upp Tobbe och NIklas som skulle göra oss sällskap under kvällen. Vi åt och bara slappade. Vid 21 satte vi på The grudge 2 och jag lyckades hålla mig vaken ändå till slutet. Jag missar ALLA slut. Därefter sov jag i i någon timme medan pojkarna kollade på Jackass.
När jag väl vaknade till hade de bestämt sig för att röka vattenpipa. Såv i placerade oss ute på altanen med dynor och täcken. Erkänn att det är ballt att kunna röka vattenpipa utomhus i december, utan att frysa ihjäl. Mysigt hade vi det i alla fall.
Att jag lyckades hålla mig vaken är för mig ett under, för jag har aldrig varit så trött ihela mitt liv, men vi lyckades titta på raketuppskjutningen också. Totalt meningslöst tycker jag, men ändå. Därefter somnade jag i soffan, igen. En timme senare då klockan hunit bli 3 väckte Linus mig. Vi sa god natt till Tobbe och Niklas och gick upp och lade oss. Gissa om det var skönt att somna i en varm säng med mysgt sällskap?
Imorse vaknade jag vid halv 11 och låg och väntade på att Linus skulle vakna vilket han gjorde en ca ½ timme. Vi kom dock inte upp ur sängen förrän vid 14. Vi åt en mysig frukost och duschade. Sedan mös vi och lyssnade på musik och stressade sedan iväg till bussen som vi alltid lyckas hinna med med nöd och näppe.
Vid tekniska högskolan sa vi hejdå och åkte hemåt åt varsitt håll. Det har varit en sjukt mysig helg i alla fall. Bättre kan det inte bli.
Resten av kvällen har jag pluggat och tagit det lugnt.
Och nu ska jag sova. PUSS!

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback