Höstångest och orientering.

Att det måste vara så himla kallt! Jag sitter inne med en filt omsväpt runt mig och ändå så huttrar jag, är det så det ska va? Nej, jag vill ha tillbaka strålande sol och värme. Jag ser verkligen inte fram emot hösten i år, eller jag ser fram emot den lika lite som vanligt rättare sagt. Jag har aldrig tyckt om hösten för jag förknippar den bara med regn, kyla och rusk.Usch!. Visst, det kan vara mysigt att sitta inne och titta på film och samtidigt höra regnet smattra på fönsterrutorna, men inte varje kväll! ibland räcker gott och väl. Och så alla dessa höstmode-fantaster som är helt lyriska och säger sig älska hösten för att de kan bära höstkläder. Snälla. När ni haft era höstkläder och vinterkläder ett par veckor kommer ni avsky hösten lika mycket som mig. Men visst, jag älskar också att få köpa nya kläder inför nya säsonger, men om jag är lycklig över att behöva klä mig i stickade tröjor istället för flipflops, är en ganska dum fråga.

Nog om det.
Idag har varit en seg och tråkig skoldag som vanligt. Började tidigt och var helt död. På idrotten skulle vi orientera i Åkeshov, jippi! Jag som verkligen äääälskar orientering. Haha, jag lyckas alltid gå vilse. Men jag och Avin åkte dit i alla fall och gav oss ut i skogen med karta och kompass. Efter 3 kontroller var vi helt lost. Haha. Vår koncentration var kanske inte den bästa då vi gick runt och lyssnade på musik och sjöng. Och Avin stackarn trampade i lera och blev så arg. Hon fick även för sig att det fanns ormar och grejer och fick panik. Haha, om jag skrattade! "Jag vill heeeeem!!" Haha, min skogsmulle. Till slut lyckades vi ändå lämna in ett papper med samtliga kontrollstämplar på. Med hjälp av ett par snälla pojkar och ett örhänge kan man komma långt. Haha.

Lill-lördag imorgon, veckorna går så fort. Men snart är det helg igen och det är aldrig fel.
Ska nog träffa Carro en snabbis imorgon också, hon är sjuk stackarn. Ska försöka muntra upp henne lite.
Har för mig att det var något annat jag skulle göra imorgon, men jag kommer inte ihåg vad. Hoppas det inte var något viktigt.

Ja just det! Vad hände med att det skulle vara sista avsnittet av Prison Break igår? Det finns tydligen ytterligare 22 avsnitt eller var det nu var. Ska dom springa runt i skogen de resterande eller vadå? Jag tycker nästan att de drar ut för mycket på det. Det blir liksom inte lika spännande då. Menmen.

"Sweet is the sight
Of her room
Window open by candle light
How would you know
Cold winter on the shore
Chills the dress she wore
It's on the floor
It feels so warm
Today"

Howie Day - She says. Riktigt fin låt. Går på repeat här hemma.
So long!


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback