One day to go!

Ja, jag har varit riktigt dålig på att uppdatera den här veckan. Vet inte riktigt varför, men det kan bero på att det har varit sjukt mycket skolarbete och att jag haft mycket annat att tänka på. Så nu hade jag tänkt berätta hur jag tillbringat veckans hittills gånga dagar.

I måndags var det såklart skola hela dagen fram tills klockan halv 3. Efteråt åkte jag och tönten in till stan och satt hela eftermiddagen och kvällen och fikade och pratade och pratade, och pratade lite till. Så det var jättemysigt. Kom hem runt halv 9 och satte mig och försökte plugga lite, gick halvbra. Fick under dagen även tillbaka mitt kemiprov och det gjorde min dag. Jag lyckades få alla rätt, fattar ni? Full poäng, inte ett enda fel, MVG. Jag kunde inte vara annat än lycklig!

Tisdag morgon, upp klockan 06.00 och fixade mig iordning i ett zombieliknande tillstånd. Började 8.15 med fucking rättskunskap. Dagen flöt på, hade idrott sista lektionen och jag var med, för första gången denna termin. Spelade bandy och var död efteråt, konditionen kunde ju ha varit bättre.
Slutade 13.00, gick hem och tog det lugnt. Pluggade en massa också.

Onsdag och jag blev tvingad att gå upp 06.00 även denna morgon, trots att jag kunde ha sovit till åtminstonde klockan 07.00. Men snäll som man är, gick jag upp, ringde och väckte Linda (som självklart somnar om och blir försenad i alla fall.) Mötte henne klockan 08.00 för att följa med henne till läkaren. Resten av morgonen blev ett långt väntade och åkande upp och ner i hissar (jag är livrädd att den ska fastna varje gång!) Det slutade med att hon fick ta blodprov för att sedan fastställa att det inte var något fel på henne. (Vad var det jag sa? ;)) Träffade mot förmodan även Mickis som även hon hade ett läkarbesök. Det blev lite bus i väntrummet, haha.
Efteråt åkte Linda till skolan och jag och Avin gick ner till skolan och åt lunch. Masade oss även upp till Mc Donalds där pojkarna satt. Återvände en stund senare till skolan i tron om att vi hade naturkunskap (vilket vi iochförsig även hade, men i ett annat klassrum) Så den missade jag och Avin och lyckades få ännu mer frånvaro.
Så när Linus slutade åkte han och jag till Brommaplan och denna gång var det jag som åt tjockismat. Tog sedan en lång promenad bort till Stora Mossen och vår gamla kära skola. Pratade igenom en massa så det kändes bra. Sedan tog vi en paus (rökpaus för hans del) och satte oss på en trappa där jag frös halvtihjäl och lyckades bli sjuk, igen. En knapp timme senare med stelfrusna fötter och händer började vi dra oss mot Abrahamsberg och tunnelbanan. Kom hem och satte mig direkt i köket med historieböckerna. Försökte slå in allting och det gick faktiskt halvbra eller i alla fall bättre än jag trodde.
Somnade tidigt, helt slut och frusen med en massa medeltidsinformation snurrandes i huvudet.

Och även idag tvingades jag gå upp 06.00. (Jag behöver lov!) Eftersom jag återigen lyckats bli sjuk var det med tunga steg jag masade mig iväg till skolan. Dagen gick segt den med och under provet trodde jag att jag skulle dö. Min hals värkte och sved som aldrig förr och huvudet kändes tungt. Bestämde mig därför för att skita i franskan och gå hem efter provet. Så nu sitter jag här och känner att jag måste ta tag i pluggandet. Har engelskaprov imorgon och en geografisk analys att lämna in. Det känns inte riktigt bra.
Men jag försöker, trots regnet och förkylningen, att se fram emot helgen och lovet. Bara en dag kvar!
Om jag mår bättre imorgon ska jag och Mickis in till stan och shoppa. Najs najs. Och sen har jag lovat bror min att hjälpa honom med shopping, får se vad jag orkar.

Måste även tillägga att jag är så fruktansvärt trött på det ständiga regnandet! Det tar ju aldrig slut. Önskar nästan snön kommer snart.
Nej, måste verkligen tragla in engelska texter och glosor nu..
PUSS!


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback