Friday 14/12 | En blöt natt.

I fredags åkte jag och älsklingen in till skolan lagom till att hans för dagen enda lektion började. Jag hade missat min lektion och följde egentligen bara med som sällskap. Jag fördrev tiden i skolans bibliotek tillsammans med en massa drägliga ettor. Dem satt tätt-tätt inpå, gapade och skrek och var allmänt störande. Dessutom satt samtliga(!) inloggade på facebook. Herregud.
Linus slutade tack och lov innan jag hunnit bli insane och vi åkte tillsammans med Gomes, Kalle och Andreas för att käka pizza. Det blev en intressant, men jäkligt rolig lunch. Någon timme senare anlägsnade vi oss och skjutsade grabbarna till Spånga station, för att sedan rulla hem. Vi körde en annan väg, istället för motorvägen och det fanns massa backar och gupp och det kittlades i magen. Vi sjöng och skrattade på hemvägen.
Trötta lade vi oss under täcket i sängen och avnjöt ett par 2½ Men avsnitt till bådas förtjusning. Många timmar senare käkade vi middag och sedan började vi fixa oss krogensnygga.

Niklas fyllde fucking myndig(!) i onsdags och vi hade bestämt oss för att dra med honom ut på krogen. Det är ett måste som nybliven 18-åring. Runt åtta-tiden kom Niklas och Segel och vi förkrökade snabbt. Jag var på sjukt bra humör. Jag var taggad som få och var asnöjd med min outfit och mina nya stora guldörhängen.
Vi kirrade skjuts in till Norrtälje och jag satt och sjöng i bilen.
Vi hade bestämt oss för att först dra till "På G", ett förkröksställe i Norrtälje, men det var fullt. Vi fick knappt plats att gå. Istället satte vi oss på en närbelägen krog/restaurang(?) för att fortsätta förkröka. Vi pratade och skrattade och shottade och drack öl och drinkar. Jag pratade även med Linda i telefon och försökte övertala henne att åkt dit. Hon bangade inte och vi bestämde att vi skulle höras igen när hon närmade sig. Min lycka var total.

   

Under tiden kom även Björn och hans kvinnliga
vän (som jag inte har en aning om var hon hette) förbi, och hon agerade kvällens privatchaufför. Runt elva vinglade vi ut för att kissa och sedan skjutsade bruden oss först till Statoil och sedan till Mobergs. Jag bjöd henne på öl, men hon tackade nej. Fett synd, tyckte jag.
Väl inne på Mobergs var det sjukt roligt. Vi pratade och skrattade och tog en massa foton. Vi kissade ute, rökte och dansade. Niklas var jättefull och jätteglad och vi andra likaså. Runt ett-tiden vinglade jag och Linus ut för att möta Linda som kom med bussen från Stockholm. Det blev ett enormt kärt återseende. Vi hade inte umgåtts ordentligt på månader och vi sprang och slängde oss i varandras armar. Jag tjöt och skrattade och dansade på trottoaren och hon tyckte jag var söt.

 
"Fan, jag ser ju ut som en bög på alla bilder..(!)" "Hmm, gör något crazy!"

Tillbaka på Mobergs igen styrde jag och Linda direkt fötterna till baren och hon kom ikapp snabbt.
Vi pratade och skrattade och jag lyckades få alla grabbarna att dansa med mig. Jag och Linus dansade som tokiga och pussade och kramades och skrattade. Det ägde.
Vi dansade på scenen och alla var aspackade och jättejätteglada.
Vid tre stängde dem och det sög. Vi hade lätt kunnat dansa och festa i flera timmar till. Vi köade sjukt länge till garderoben och vinglade sedan bort mot Statoil. Jag hade sjukt ont i fötterna efter allt dansade och var tacksam över att jag inte tog mina skyhöga pumps, som jag tänkt från början.På vägen pratade jag och Linda allvar, tog foton och kissade. På Statoil köpte vi chips och French hotdog (sjukt gott!) och sedan pressade vi in oss, fem personer, i Segel's farsas bil. Jag fick ligga raklång över Linda, Linus och Niklas i baksätet för att få plats.
Det blev en lång resa hem. Linus och Segel satt och drev med Segel's pappa, jag försökte hålla mig stadig på en armbåge, Niklas somnade och Linda satt och sa att hon behövde spy.
Vi lämnade av en aspackade och halvt sovande Niklas hemma hos sig och sedan åkte vi resterande hem till Linus för att sova. Linda mådde som ett as, Linus och Segel var helt borta från omvärlden och jag vinglade omkring och försökte få alla i säng. Någon timme senade låg alla på sina sovplatser och jag och Linus däckade, medan Linda och Segel låg och pratade.

       

När man har träningsvärk för att ha dansat för mycket.. då vet man att man haft en lyckad kväll.
Kvällen ägde och jag har inte haft så roligt på evigheter. U-N-D-E-R-B-A-R-T.

Crap
Crap from: En av dom omnämda <3

ja för vi bara pratade XP

2008-01-17 @ 21:37:24

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback