Fucking friday.

Torsdagen avslutades på bästa möjliga sätt. Med en mysig dusch tillsammans med min allra bästaste. Min älskling. Jag somnade lycklig som ett litet barn i Linus' famn sent omsider.
Vi vaknade lite försent morgonen därpå och allt gick åt skogen. Linus var sepetrött, jag hade tydligen glömt min eyeliner (viktigaste sminket!) vilket gav mig rätt rejäl panik, skinkan var slut vilket därmed ledde till att frukostmackorna smakade skit och vi kom iväg alltför sent.
Jag somnade på vägen in till skolan, men lyckades bara (!) komma fem minuter försent. Proffsigt, jag vet.
Vi hade en lektion, en introduktion till ett grupparbete. Jag hamnade i en katastrofgrupp där jag kommer vara den enda produktiva. Yäss. Därefter hade vi ett möte angående vårt projektarbete och sedan letade jag info till det, tills Linus slutade och kom och hämtade mig.

Vi begav oss då in till stora staden för att leta julklappar samt planera och leta efter en överraskning till Niklas som fyller fucking myndig nästa vecka.
Det tog oss en halvtimme(!) att hitta parkering och vädret SÖG.
Vi inledde vår mysiga shoppingdag med en fika(!). Vi har inte suttit ner och fikat, bara Linus och jag, sedan vi blev tillsammans. På över ett år, alltså. Förut var det vår favoritsysselsättning, som vänner, att bara sitta ner och prata på random café, men nu har det aldrig blivit av. 
Linus förklarade varför, för ett tag sedan; "Ja, men förut var vi ju tvugna att dejta. Det behöver vi ju inte nu.". Ja, kanske det.
Det kändes iallafall fett underligt och jag blev lite nostalgisk. Mysigt var det iallafall och vi surplade latte och te och planerade vår shopping.
En timme senare slängde vi oss ut i regnrusket igen och påbörjade rundan. Linus lyckades kirra en julklapp och jag hittade en partyklänning och örhängen. Fett najs.
Vi lyckades även komma överens angående Niklas' surprise, så vi var nöjda. 

Innan vi begav oss hemåt blev det ett par supergoda chickenburgers och ett toalettbesök. Jag hade fett ont i huvudet, så jag satt och halvsov hela halva vägen hem.
Där hemma blev det tacos till mddag och sedan bänkade vi oss framför Idol-finalen, som slutade precis som vi ville. Det blev glädjetjut och lycka när dem meddelade att Marie hade vunnit. You go girl.
Vi avslutade kvällen med en film (eller var det 2½ Men?). Hur som haver, så var det jävligt underbart.


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback