Saturday | Dagen efter mår man som man förtjänar.

Klockan halv nio dagen efter (i lördags) vaknade jag av att Linda bankade på dörren, efter ringa tre timmars sömn. Jag ruskade liv i Linus, som fortfarande var packad och beordrade honom att vara vaken och skjutsa upp Linda till bussen tio minuter senare. Linda och jag drygade vid frukostbordet, hon fick i sig en halv macka och jag ett glas vatten. Heh. Mamma Eva erbjöd sig att skjutsa upp oss, då hon inte litade på Linus. Nä, vem gjorde det egentligen. När Linda skulle säga hejdå, låg Segel och Linus däckade i soffan. "Dem är så charmiga."
Tio över nio klev Linda på bussen och jag somnade i bilen på tillbakavägen. Väl hemma igen slängde jag mig i sängen, med alla kläder på och däckade igen. Linus kom in någon gång och klagade över att han hade vansinnigt ont i huvudet, så jag irrade nyvaken omkring för att hitta värktabletter. Därefter slocknade vi igen, sida vid sida.

Nästa gång jag vaknade var det mörkt ute och klockan visade halv fyra. Herregud. När vi klivit upp möttes vi av en sovande Segel ute i soffan. Han trodde inte ens att det hade hunnit bli dag, med tanke på mörket. Haha.
Grabbarna åkte ner och köpte pizza, den stadiga bakismåltiden och jag segade framför TV:n. Vi musmade i oss och kollade på marathon-repriser av Bonde söker fru (hell yäss!) och spelade TV-spel.
Runt sex skjutsade Linus hem Segel och när han kom hem duschade vi. Det finns inget skönare än att duscha dagen efter. Hallelujah. Resten av kvällen myste vi i soffan och pratade om gåårdagen.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback