86 days to go..

Hejsan.
Och så har ytterligare en helg passerat, men istället för att klaga över att den gått så fort, så har jag bestämt mig för att se det som två dagar närmre sommarlovet. För det är det ju faktiskt. Och jag längtar redan helt galet mycket tills dess. Så enligt min kalender och mina beräkningar är det endast (?!) 86 dagar kvar till skolavslutning.

Min helg har ungefär sett ut som vanligt. Alltså lika mysig som vanligt.
När fredagens lektioner var över, beslutade jag och Avin oss för att bege oss upp till centrum för en liten runda. Avin provade en jacka och en tröja, men inget föll henne i smaken och redan efter en affär gav vi upp. Vi gick därför hem till mig och drack te och pratade istället. Någon bortpratad timme senare ringde Carro och jag och Avin traskade upp till centrum. Avin för att åka hem och jag för att fika med Carro. Vi satte oss i Vällingehus och hade det lika mysigt som alltid. Pratade en massa om allt och ingenting. Under fikan fick vi även besök av en knarkar-dude som pratade om en massa saker. Varken jag eller Carro fattade vad han sa. Jag lyckades såklart inte hålla mig för skratt och tårarna rann. Stackars Carro var rädd för att han skulle slå oss. Men hon skrattade hon också. Tänk vad mycket konstiga människor det finns.

Efter fikan sällskapade vi in till stan där jag skulle möta Linus och hon åka ut till sin käre Kalle. Carro hann inte vänta med mig så jag lämnades ensam för att vänta på min, ibland väldigt sega, men otroligt söte pojkvän. När han väl kom åkte vi till tekniska och tog bussen ut till honom.
Vi mättade våra utsvultna magar och sedan kollade vi på film. För att fira gårdagen (torsdagen) och vår 2 månaders dag kollade vi på Dagboken och åt Ben & Jerrys glass. Riktigt mys.
Sedan mös vi ännu mer och gick och lade oss ganska tidigt (01.00 är tidigt i jämförelse med när vi annars går och lägger oss). Vi pratade och mös en massa och somnades därför inte förrän ett par timmar senare.

På lördagen kom vi upp vid vanligt tid, alltså runt 13-14 någon gång. Då åt vi frukost och gick sedan och lade oss igen. Både jag och älsklingen somnade.
När vi väl vaknat till liv igen, tog vi en lång, varm mysig dusch. Sedan lagade vi middag eftersom vi var ensamma hemma. Det blev hamburgare med pommes frites och rött vin till. Men jag kom fram till att jag verkligen inte tycker om rött vin, när jag knappt kunde svälja skiten utan att få upp den igen. Så vinet byttes till cola för min del. Vår lilla middag för två var hursomhelst hur mysig som helst. Efter att ha ätit och suttit och pratat plockade vi undan allting och efter någon timme kom Lina och Tobbe som skulle göra oss sällskap under kvällen. Vi kollade på tv och sedan var det dags för pulkaåkning. Så vi pälsade på oss allt som gick att få på sig, täckbyxor, jacka, vantar, mössa och kängor. Sedan gav vi oss ut på jakt efter en bra pulkabacke. Vi testade en massa små släntar på vägen, men ingen tycktes funka. Tills slut hittade vi ett hyffsat bra pulkaberg och vi åkte för fulla muggar. Det var som att vara barn på nytt igen. Sjukt mysigt och roligt. En snöängel gjorde jag också. Lycka.
När klockan hunnit bli så mycket som 00.30 var vi kalla och trötta så vi började pulsa hemåt. När vi kom hem gjorde vi varm choklad, vilket inte var något lyckat projekt. Först, skulle jag hålla koll på mjölken, men det visade sig inte vara någon bra ide då hela skiten kokades över och hela spisen täcktes av mjölk. Och sedan när vi lyckats hälla upp mjölken i muggar har Lina ut hela sin kopp över bordet. Allt blev verkligen blött och hon förstod inte hur muggen kunde rymma så mycket mjölk. Linus var inte så glad, men Lina och jag tyckte det var väldigt roligt.

När projekt-torka-upp-all-mjölk var klar satte vi igång med att spela sällskapsspel. Det var ett frågespel med de sjukaste frågorna man kan tänka sig. Men roligt var det. Förutom att Tobbe lyckades ta hem segern under samtliga spelomgångar. Ingen förstod hur han lyckades. Till slut lyckades Lina ta revasch å samtligar vägnar och vi avslutade spelet. Då hade klockan hunnit bli 03.00 och det var dags för Lina och Tobbe att pulsa hem i snön. Jag var inte avundsjuk om man säger så.
När dem gått städade jag och Linus undan och fixade oss inför natten. Vi bäddade sedan ner oss i sängen med choklad och tittade på My name is Earl avsnitt. Mysigt. Runt 05.30 sade vi god natt men jag somnade inte förrän 07.00.
Jag har alltså bara sovit drygt fyra timmar i natt. Ja, jag är trött.
För jag vaknade runt 11.00 imorse och lyckades få liv i älskling vid 12. Vi åt frukost och jag fixade mig. Sedan var det dags att åka upp till bussen och åka hem. (Det suger alltid lika hårt.)
När jag kom hem, vid 17.30 (?!) (jag hatar Stockholms kollektivtrafik) åt jag och satte igång att plugga. Vilket jag försökt göra hela kvällen. Om det gått så vidare bra kan jag inte påstå, men jag har i alla fall gett det ett försök.
Nu är jag trött som sagt och jag tror jag snart ska sova. Först ska jag bara läsa lite engelska, pa-nerda, skicka in ett samhällsarbete, ringa älskling...
Ja, sen ska jag i alla fall sova.

Puss och god natt.


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback