Vecka 30 - älskling&landet nonstop och girls night out.

Hej kompis.

Fredagen såsades bort, jag packade inför veckan på landet och vid sex mötte jag upp Linus i Norrtälje. Vi mös och njöt av varandras sällskap hela kvällen.

På lördagen jobbade Linus så jag var lämnad ensam. Jag tog tillfället i akt att städa undan lite i Linus väldigt (!) stökiga rum och sedan hängde jag på altanen med en tidning och även en stund framför datorn. Runt sex åkte jag med mamma Eva in till Flygis, dels för att hälsa på Linda (som sporadiskt arbetar i en närbelägen glasskiosk) och dels för att hämta älsklingen. Jag hängde med Linda en stund och fick gratis glass (såklart) och sedan åkte jag och Linus hem.

Jag började söndagen med att ligga ute på altanen i gassande sol för att försöka fixa mig en liten bränna och trott eller ej, jag lyckades. Efter någon timme lyckades jag släpa upp Linus för frukost och sedan åkte vi ner till malmen och solade och badade. Helt underbart. Kvällen var som vilken annan kväll, vi mös och tittade på tv.

På måndagen var både solen och värmen borta och även en del av mitt goda humör såklart, så vi låg mest framför tv:n. På eftermiddagen tog vi en tur in till Norrtälje och sedan en sväng till Linus' moster samt familj.

Hela tisdagen slöades bort och vi gick knappt utanför dörren, bortsett från en kort men mysig kvällspromenad. På onsdagen tvingade jag med mig Linus ut på en fyrhjulingsåktur och jag fick köra (!) och det var grymt roligt. Jag ägde.

Jag vaknade tidigt på torsdagen och fick till och med upp Linus tidigare än vanligt. Runt tolv anlände mina föräldrar till landet för att äta lunch med Linus' föräldrar.
Sedan åkte vi med mor och far in till Norrtälje där vi strosade runt medan Linus hade körlektion.  Därefter bar det av hem till Stockholm och jag och Linus käkade middag i Vällingehus, tog en promenad och mös.

Igår vaknade vi båda sent och var inte ready to go förrän vid halv sex. Vi sällskapade på tunnelbanan och i Abrahamsberg pussade jag älsklingen hejdå och gick av för att möta Avin. Vi stressade hem till henne för att lämna mina stuff och sedan tillbaka till Brommaplan. Där blev det en snabbvisit in på Donken och Ica.
Vid åtta anlände vi hem till Carro (en halvtimme för sent) för att föra med Carro, Kalle, Sofie, Amanda och Gabbi. Jag och avin fick skrattanfall på toaletten, jag gjorde illa mina tår, jag höll på att kissa i en städskrubb och inte nog med det så var Avin och jag tvugna att kissa på vägen in till stan. Det fick bli en buske precis vid pendeltågsstationen i Spånga. Jag undrar verkligen hur många som såg oss. Herregud.
Kvällen spenderades i alla fall på Le Home och vi dansade och drack och skrattade. Avin höll på att bli utslängd av en vakt som trodde att hon var för full, jag, Carro, Avin och Sofie blev liknade vid Powerpuff pinglorna. (Vi vet fortfarande inte om vi ska ta det som en komplimang eller förolämpning.). vi tjejer intog bästa platsen på dansgolvet där vi dansade oss svettiga och på vägen hem hamnade jag i bråk med en man som tjafsade med Avin. Han hotade med att anmäla mig för  dåligt beetende. Hmm. Och Carro lyckades få två kexchoklad för tio kronor i en sådan där Selecta automat, till hennes totala lycka.
Vid tre kom Avin och jag hem till henne och efter många om och men somnade vi. Jag vaknade dock tretusen ggr och mådde som ett arsle. Yäss.

Vid elva imorse vaknade vi och käkade frukost och sedan drog jag hem.
Nu har jag precis färgat håret och packat för att alldeles strax åka till Norrtälje och möta upp Linus. Och jag hoppas verkligen att dagarna som kommer bjuder på fint väder, för jag pallar inget mer regn. Fyfan.

PUSS!


Crap
Crap from: Carro

hahaha! ja just det! kexchokladen.. haha .. det hade jag fan glömt :D

2007-07-29 @ 15:00:47

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback