"Vi måste åka nu om vi ska hinna ha se..orka gå upp imorgon."

Runt åtta i lördagskväll kunde jag, efter en seg och långtråkig (jag hade inget att läsa och ingen musik att lyssna på, woho) bussresa, kliva av för att möta upp min boyfriend. Som vanligt jobbade han över så jag fick stå ute och frysa i en kvart-tjugo minuter, för att sedan hämtas upp av hans farbror. Hemma möttes vi av Linus' glada (och lätt alkoholpåverkade) föräldrar och en massa andra (dem också glada och lätt alkoholpåverkade) människor. Vi käkade och drack (löftet som jag lade kvällen innan om att aldrig mer dricka x-cider gick i kras och jag fick i så pass många att jag sedan mådde illa) och umgicks. Det var riktigt trevligt och underhållande, trots att jag var sjukt trött sedan gårdagen.

Jag vaknade trött som fan på söndagsmorgonen men kunde inte förmå mig att ligga kvar så det var bara att kliva upp. Jag och Linus såsade framför tv:n som två säckpotatisar hela dagen samt kvällen. Myspys.

Gårdagen inleddes med ett Våra bästa år-avsnitt till min lycka och Linus' förfäran (fast han börjar hänga med även han, utan gnäll) och sedan mös vi och åt frukost.
Därefter var det tänkt att Linus skulle fixa sin Volvo och byta däck och grejer, men istället tvingade jag med honom ut för att åka fyrhjuling. Både han och jag asgarvade när jag skulle svänga och köra jätte-jätte-fort samtidigt. Jävligt roligt, tro mig. När jag tröttnat på att köra placerade vi oss på altanen och spelade kort. Linus' blev jättesur varje gång han förlorade (dem flesta gångerna) men jätteglad när han vann.  Han är söt, min man.
Sedan var det dags för mat och sedan lite tv-tittande.
Klockan var väl runt halv tio-tio när Niklas och Carro äntligen var klara för att åka hit, så jag och Linus bestämde oss för att åka upp med fyrhjulingen och möta dem (jag fick köra, yeah). Jag som var stressad och inte trodde att vi skulle hinna fick tji, för vi fick vänta en halvtimme på dem små liven. Linus och jag fördrev tiden med att prata, disskutera moln, röka och prata mopeder och bilar. Till slut anlände dem och så även Tobbe och Lina.
På tillbakavägen skjutsade jag en asgarvades Linus och en skrikandes stundom tjutandes Carro på fyrhjulingen. Carro var livrädd när jag körde fort och Linus finner fortfarande mina svängar väldigt roliga. Skrattade och tjöt gjorde även jag och Lina påpekade att vi hördes lång väg ner på vägen. Så jäkla roligt.
Vi hämtade sedan en massa filtar och jackor och placerade oss ute på altanen för att röka vattenpipa, dricka öl och vin och umgås. Det planerades en massa vad vi ska göra i framtiden och det pratades minnen och det var jättemysigt.
Runt halv tre åkte alla små bönder hem och jag och Linus gosade ner oss i sängen för att titta på ett My Name is Earl-avsnitt, men somnade efter halva.

Och nu säger jag god morgon och ska försöka släpa upp min trötta pojkvän för att äta frukost.
So long fuckers.


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback