Do you know what it feels like.

På midsommarafton (fredagen) hade vi mycket att stå i, så det första vi gjorde efter frukosten var att ta fyrhjlingen till Bryngel för att hämta Linus dricka. Linus körde som en blådåre och jag var livrädd från början till slut. Jag var bombsäker på att vi skulle köra rätt in i ett träd och dö. Kom hem, hämtade pengar och hoppade på nästa färdmedel, moppen, för att snabbt åka ner till Ica och köpa läsk och cigg.
När vi kom hem kunde vi för första gången den dagen pusta ut en stund och vi åt sillunch med Linus familj. Skitmys. Och Linus mamma hade dagen till ära vunnit ett fem-kamps-set som vi "barn" roade oss med. Jag ÄGDE Linus på att kasta ring och han ville hela tiden börja om så att jag inte skulle vinna. Pojkar alltså.
Efter efterrätten hoppade vi in i duschen och gjorde oss fina inför kvällen. Vid sju anlände vi till Lina där kvällen skulle spenderas. Kvällen bjöd på fem-kamp och en jävla massa trubbel. Vår käre vän Segel försvann exempelvis och tack vare det kom jag och Linus inte hem förrän halv åtta morgonen därefter. Jag har haft bättre kvällar, men den var trots allt helt okej.


Dagen efter vaknade vi inte förrän halv fyra på eftermiddagen (mitt rekord!!) och efter en seg frukost somnade jag framför tv:n. Jag vaknade igen vid sex och hoppade in i duschen och åt middag. En snabb tur till Lina (för att lämna tillbaka hennes hjälm) blev det därefter och sedan somnade jag återigen i soffan där jag sov större delen av kvällen. (Det måste ha varit mitt minst vakna dygn någonsin.)

På söndagen mös vi bara en massa innan det var dags för mig att bege mig hemåt. Och jag tror aldrig jag har haft en sådan jävla ångest. Vi skulle inte träffas på flera dygn och jag skulle jobba på måndagen igen. I fucking hate it.

På måndagen var det bara att släpa sig ur sängen vid sex och försöka fixa mig färdig utan att somna någonstans på vägen. Kvart över åtta var jag på plats på jobbet igen. Det sög verkligen. Dagen gick i allafall ganska fort och halv fem var jag äntligen hemma igen. För att vända.
Kvart i fem mötte jag min älskade vän Jojjo i Vällingby för att umgås. Det blev en kort shoppingrunda och middag på Donken. (Ångest!). Därefter följde en lång promenad med flera gungpauser. Vi pratade verkligen om allt som går att prata om. Relationer, minnen, framtiden, problem, kärlek - ja allt du kan tänka dig. Och det var sjukt supermysigt.
Inte förrän 4 timmar därefter kom jag hem, chillade framför datorn och pratade med Linus i telefon innan jag somnade.

Vaknade halv sju imorse och insåg snabbt att jag hade försovit mig en halvtimme. Panik! På något sjukt och jäkligt underligt sätt hann jag göra allt och hade till och med lite tid över. Ibland förvånar jag mig själv.
Kom till Spånga vid tjugo i åtta och inser att jag inte kommer komma därifrån. YÄSS. Tvärstopp mellan Barkarby och Kallhäll. Så det var bara att ringa pappa som fick komma och hämta. (Ganska skönt iochförsig.)
Avklarade veckans andra arbetsdag utan några större omständigheter och nu är det bara tre dagar kvar den här veckan. DubbelYÄSS.

PUSS!


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback