Hey, jag har sommarlov. Duråå?

I onsdagskväll kom Linus för att spendera natten tillsammans med mig. Vi gick en mysig kvällspromenad med en varsin glass i handen och hyrde film. Runt halv två när filmen slutat insåg jag att det nog var dags att sova eftersom vi skulle upp relativt tidigt på torsdagsmorgonen. Efter många om och men och bök och stök från Linus somnade jag som en stock.

Mamma väckte mig runt kvart i nio på torsdagsmorgonen och jag var trött som ett arsle, men jag stressade mig igenom morgonen och lyckades till och med få upp Linus i tid. Vid halv elva var vi klara och gick upp till centrum för att möta Avin. Vi köpte blommor för att sedan lämna Linus och åka iväg till Carros UTSPRING! Det var proppat på skolgården och varmt som i en bastu, men vilken stämning. Sist av alla klasser sprang Carros klass ut och hon såg så lycklig ut när hon for ut genom dörrarna. Grattade henne och hängde på henne massa nallar och blommor runt halsen. Sedan åkte vi in till stan för att inte missa hennes flak. Det blev en lång väntan men till slut kunde man skymta ett litet flak med en gul hoppande prick på - Carro. Hon vinkade och tjoade och skrek. Och jag skrek tillbaka.
Jag och Avin bestämde oss sedan för att gå på jakt efter ett par schyssta solglajjor. Det slutade med att vi köpte likadana. Stora och gröna och ASSNYGGA (!)
Åkte därefter till Vällingby och fördrev tid innan Carros mottagning. Vid fyra klev vi i alla fall av bussen vid Carro, men eftersom både mitt och Avins lokalsinne SUGER gick vi vilse. (Hur fan vi nu lyckades med det?!) Till slut hittade vi i alla fall och vi tittade in och grattade Carro en snabbis igen.
Vi släpade oss i värmen till närmaste busshållsplats och andades ut för att bussen snart skulle komma. Trodde vi ja. Den första bussen var proppfull av svettiga människor och hade vi gått på den hade jag eller snarare VI fått andnöd och panik och gud vet vad, så vi bangade och tänkte ta nästa buss som skulle gå några minuter senare. Nästa buss kom, men stannade inte varpå jag blev skitförbannad och skrek att SL är en fitta. Till slut kom det i alla fall en buss som kunde ta oss hem till Vällingby igen. Där satt vi och pratade en stund tills hon lämnade mig och åkte hem och jag gick upp till bussarna för att vänta på Linus. Efter fyrtio minuters väntan i gassande sol kom han, tjugofem minuter för sent vilket gjorde att jag inte var så glad.
Vi gick hem och åt middag och tog en mysig kvälls/äta glasspromenad i kvällssolen. URMYSIGT. Tittade på tv hela kvällen och vid tolv -halv ett var det mer än dags att sova.


Jag väcktes vid sju på fredagen och fixade mig
fin inför mitt livs sista vanliga skolavslutning. Kvart i nio pussade jag älsklingen hejdå (som började senare än mig) och gick för att möta Avin i Vällingby. Men när jag ringer henne tio minuter innan vi börjar har hon inte en åkt hemifrån, yäss. Så för att vara snäll åkte jag till Åkeshov och mötte henne. Vi kom 20 minuter för sent till avslutningen (Det är illa, jag vet.) Vi fick våra betyg och eftersom vi har så beundransvärt bra betyg hade även vår lärare köpt en rosor till oss. (Dem sex med högst eller mest beundransvärda beyg fick en varsin ros.) Jag är så jävla bra.
Sedan var det dags för den riktiga avslutningen med sång och rektorns tal i aulan och efter en halvtimme kunde vi springa därifrån. Jag, Avin och Leyla gick då hem till mig för att lämna lite saker för att sedan åka in till stan. Vi käkade på Max och kollade på alla studentflak. Vi har redan börjat planera vårat. "Sån där musik ska vi ha och den och den ska med..blabla" JA, vi längtar!
Efter några timmar var Leyla tvungen att lämna oss men jag och Avin stannade ett par timmar till. Kvart över fyra mötte vi upp Linus och Fredmer för att åka hem, men det var stopp på tunnelbanan så vi kom bara till Fridhemsplan. Där skulle det finnas ersättningsbussar till Stora mossen men under den kvarten vi stod där såg vi inte en enda. FITT-SL. Kvarten senare kom en gubbe upp och skrek att tunnelbanan gick igen. Då var klockan typ fem och tio i sex skulle jag och Linus befinna oss i stan igen för att gå på bio. Men tack vare fucking jävla FITT-SL som aldrig kan sköta sitt jobb missade vi den. Vi åkte hem och åt glass på en bänk istället och packade sedan och begav oss återigen in mot stan för att åka ut till landet. Halv tio kunde jag slänga mig i sängen och jag var så förbaskat jävla trött och mina fötter gjorde helvetiskt ont. Vi kollade lite på tv och sedan lade jag mig i sängen en stund medan Linus kollade på något skit på tv. Vips som det var vaknade jag av att Linus sa "Nämen älskling.." och sa att jag måste vakna för att borsta tänderna. Jag var slut och typ helt förstörd, men släpade mig ner och fixade mig inför natten. Så fort vi lade oss i sängen somnade jag igen, dock i älsklingens armar.

Just nu är livet bara helt bra (på de flesta plan i alla fall. Undantaget är att jag börjar jobba om en vecka.) Jag har sommarlov, jag fyller 18 år på onsdag (om FYRA dagar!!!), jag är helt lycklig tillsammans med Linus och mina vänner är helt underbara (!). Life is sweet sometimes.

SO ENJOY IT FOR FUCK SAKE!

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback