Min 18-årsdag ÄGDE.

Och dagen som jag sedan så länge väntat på, längtat och räknat ner till har passerat.
Igår fyllde jag 18 år och det ÄGDE.

På tolvslaget när den 12:e juni blev den 13:e
tjoade jag glatt för älsklingen och en timme och femtio minuter senare, samma tid som jag föddes för arton år sedan, firade jag och älsklingen på vårat egna sätt. Mer tänker jag inte tala om, men det ägde och var helt fantastiskt underbart.
Jag vaknade morgonen därpå av att både hemtelefonen och mobiltelefonen terroriserades av nära & kära som ville gratulera på min stora dag och insåg snabbt att det inte var någon idé att försöka somna om. De närmaste timmar ägnade jag och Linus oss åt att fixa oss fina dagen till ära och vid tolv kom mormor och moster samt två av mina kusinbarn för att gratta och äta tårta. Jag fick blommor, pengar och världens finaste teckning (av Sophia, mitt 6 år gamla kusinbarn.) Det är en bild av en flicka och en pojke omgiven av massa röda hjärtan och ovanför paret står det "Jessica Linus pussas". Och på baksidan finns en stor rosa pussmun fastklistrad. Helt galet sött.
Jag lekte och busade en massa med barnen och vi kastade bollar, lekte "Gubben i mitten", kittlades och skrattade. Jag var helt slut när dem gick hem.

Därefter fick jag min fölsepresent av Linus som var en parfym (en som jag velat ha jättelänge och önskat mig) och sedan gick vi upp till Vällingby och köpte glass och promenerade runt. Jag köpte även ett cigarettpaket, lagligt, för första gången, men kärringen i kassan legade mig inte ens. Jag blev fett sur.
När vi kom hem mös vi och kollade på film och flera timmar senare började jag fixa mig krogfin inför kvällen. Halv sju mötte vi upp Carro i Vällingby och därefter Avin i Abrahamsberg. Vi fortsatte in till stan där vi sade hejdå till älsklingen som skulle åka hem. (Han har ju inte fyllt 18 än. Det SÖG.) Jag och mina två allra allra bästa vänner gick och åt middag och jag fick presenter. Smycken, kort och parfym WOHO!
Halv nio drog vi till Nivå 22 för att föra innan vi mötte upp Becca som var försenad. Jag hällde i mig en halv liter cider på dryga 10 minuter och när vi stressade därifrån och sprang till tunnelbanan några minuter senare snurrade det i huvudet och jag höll på att spy. Jag rekommenderar INTE att hälla i sig en halv liter alkohol på 10 minuter. Fy.
I centralen mötte vi upp Becca och jag som druckit alldeles för fort var glad som aldrig förr och skrek och tjoade och sprang och skuttade runt som en dåre. Jag tror dem andra skämdes lite.

Vi bestämde oss sedan för att besöka Chaplins och sedan fortsätta till en slutskiva, men det slutade med att vi stannade på Chaplins hela kvällen. Carro och Avin önskade en låt till mig på kareoken, Girls just wanna have fun, som jag, Avin och Becca skreksjöng i mikrofonerna när Carro filmade.. Ja, herregud. Jag och Becca hade seriösa samtal på toaletten som bl.a. handlade om kärlek, vi dansade konstant i typ två timmar, Avin bjöd upp och dansade en extremt töntig kille i glasögon och kostym som stod och drack öl alldeles ensam (Jag höll på att dö av skratt), vi hittade på en dans man var tvungen att dansa när man torkade händer i en sådan där blåsande apparat som finns på alla toaletter och alla var glada och fulla och jag var lycklig som aldrig förr.
Halv ett bestämde vi oss för att dra hem och jag och Carro kramade dem andra hejdå och blev hämtade av min bror. Efter ett snabb telefonsamtal med Linus somnade jag som en stock.

Det här var garanterat en av den bästa dagarna i mitt liv och kvällen var nog den roligaste någonsin.
Tack alla nära och kära som på något sätt uppvaktade mig och gjorde min 18-årsdag till en oförglömlig dag.


       
    


Crap
Crap from: Carro

haha kollade på de jag hade spelat in igår.
"Pill under kjolen" hahahahah :D

2007-06-14 @ 17:20:33

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback