"MY TOYOTA IS FANTASTIC!"

Torsdagen inleddes med den absolut sista historielektion ever med Peter och jag lovar, INGEN var lyckligare än jag. Den jävlen gav mig dock bara VG i betyg när jag egentligen lätt förtjänar MVG. "Det är inte många positiva kommentarer man hört ifrån dig.." OCh sedan när är det min trevlighet och beteende som betygsätts? Tack och lov slipper jag honom nu (förhoppningsvis!) äntligen.
Därefter följde naturkunskap och vi tittade på Al Gores dokumentärfilm om vårt förstörda klimat och miljö. Och jag kom fram till att jag ska bli klimat/miljöaktivist. Jag tänker bannemig inte bidra till att mina barnbarnsbarn (eller vad det nu blir) kommer att dö av en inlandsis eller av ett för hett och obebobart klimat. (Fast när jag kom hem och slängde ur mig nyheten till mamma var jag inte längre så peppad, då hon fick mig att inse att jag bland annat måste avstå från min älskade dator. Oh lord. Men snart så, ska jag på riktigt se till att rädda vår planet..) Lektionen avslutades med att jag fick veta att jag fått ett inte helt otippat MVG. Jag äger.
Och sedan kom lätt dagens höjdpunkt. JAG KOMMER ATT FÅ VG I MATTE B! Vadfan hände?! Läraren började skratta när jag bara tjöt av glädje när hon meddelade mig det EXTREMT otippade och glädjande beskedet.

Lycklig och helt jävla nöjd med mig själv åkte jag in till stan och mötte Carro. Vi gick runt och kollade/letade på/efter  kläder i fyra jävla timmar. (Ja, våra fötter var döda när vi väl åkte hem.) Jag köpte jordens snyggaste lila top, ever. Carro köpte en likadan fast gul och ett par vita shorts.
Kom hem, trött som ett arsle, försökte tvinga i mig mat men gav upp och tog en macka istället och somnade sedan framför tv:n. (Vilket inte hänt, hemma, på typ tre år.) Sedan ringde jag Linus, myspratade en stund och sedan somnade jag däckad (med bultande och ömma fötter.)

På fredagsmorgonen vaknade jag fullkomligt lycklig - sista skoldagen på tre månader och jag skulle åka ut till älsklingen senare under dagen. Jag kunde helt enkelt inte göra annat än studsa upp ur sängen.
Möttes av en tom skola och hade naturkunskap. Vi var typ 7 personer där. Woho. Vi bangade samhällen (men gick dit och luskade ur våra betyg. VG i geografi (jag ska fanimig ha MVG) och MVG i samhällskunskap. Jag äger äger ÄGER. Hah!) Jag och Avin sprang in på Donken på vägen hem till mig för att inhandla lite lunch. Vi stod i kö i TJUGO(!?) minuter. Hallå, snabbmat?! Och när vi kom hem insåg vi att vi hade fått alldeles för lite mat och jag för lite dricka. Vad fan är grejen med att snåla? Vi käkade och mös ner oss i sängen och kollade på Våra bästa år. Myspratade en stund innan hon drog sig hemåt.
Jag packade och segade här i väntan på att få klartecken av Linus att jag kunde åka och bli hämtad. Runt fyra påbörjade jag min resa och efter fyrtiofem minuter av tunnelbaneåkande mötte jag hans mamma och vi åkte hem. Klev in i huset och möttes av dånande musik, jag&älsklingsmusik som Linus satt och lyssnade på, på högsta volym.
Vi lagade mat, en galet god kycklingwok med nudlar.  Jag har fått pippi på nudlar. Och sedan mös vi framför tv:n hela kvällen.

Vi vaknade vid 12 (shit, jag som aldrig sover längre än max halv 11) av att Niklas&Carro ringde, först till Linus (som bangade på att svara) och sedan till mig (som snällt nog släpade mig ur sängen och svarade.) Pratade lite snabbt och sedan tvingade jag upp Linus och åt frukost ute på den soliga altanen. SOMMARKÄNSLA! Några timmar därefter när vi duschat och fixat oss tvingade vi med Linus pappa, bror samt brors kompis ut att åka båt med oss.
Jag var lyrisk när vi åkte ut och solen sken och vattnet glittrade och det var så somrigt att jag nästan inte visste vart jag skulle ta vägen. Vi fiskade strömming eller jag provade bara på lite. Och jag fick en sådan ångest då jag hatar att se djur dö och plågas. Fy. Jag borde nog bli vegetarian.
Vi solade och hade det mysigt. När vi kom hem åt vi en efterlängtad middag, som var något av det godaste jag ätit på länge.
Efter lite mys riggade vi upp vattenpipan och satt och mysrökte i solen. Så småningom gjorde även Tobbe, Niklas och Carro oss sällskap. Pojkarna rökte, men Carro och jag satt mest och frös. Några timmar senare lämnade dem oss och jag och Linus bäddade ner oss i soffan med chips och dip och kollade på film. Jag somnade dock nästan direkt. Runt fyra somnade jag dock jättetrött på älsklingens axel.

Imorse vaknade jag upp till strålande sol, satt vid datorn en stund och väckte sedan Linus. Vi pratade en lång stund innan vi masade oss ner och åt frukost. Resten av dagen har vi bara myst, låg ute i solen en stund och så gjorde vi chokladbollssmet som vi åt med sked.
Efter många jag-vill-inte-åka-hem-tankar och kramar och pussar skiljdes vi åt vid bussen och jag åkte hem. (Det blir tamefan bara värre och värre för varje gång jag tvingas skiljas från älsklingen. Det suger så JÄVLA HÅRT.)
Jimmy (min bror) hämtade mig vid tekniska och vi åkte hem och åt middag. Sedan ringde Linus och vi låg och pratade i almost fyrtio minuter och sedan satte jag mig och skrev det här.

Och jag har typ sommarlov nu. Det är bara avslutningen kvar och den går av stapeln på fredag. Det är helt sjukt. Året har bara försvunnit och det här är mitt sista sommarlov. SISTA!? Nästa gång jag börjar skolan är det mitt sista år på gymnasiet. Och i höst kommer jag att välja och beställa studentmössa och det enda samtalsämnet i min umgängeskrets kommer att vara studenten. För om ett år tar JAG lilla lilla jag STUDENTEN: Fyfan, livet går alldeles för fort.
Och min lilla lilla Carro (okay, hon är faktiskt två år äldre än mig men hon är ändå liten) tar studenten på torsdag. Tänk att MIN Carro är VUXEN. En av mina bästa vänner är VUXEN (okej, det är dem flesta eftersom man blir kallad vuxen vid 18årsålder men hon fyller fan TJUGO i sommar) Hur fan kan jag som bara är barnet ha bästa vnner som är vuxna? Hjälp.
Och något som är ännu sjukare är att jag fyller ARTON år om NIO fucking dagar. Jag måste nog nypa mig i armen för att förstå att det faktiskt är sant. Det är bara att konstatera. Jag är gammal.

Slutligen har jag fått pippi på den där låten från Toyota-reklamen.
"Driving in my motorcar..what do you do? MY TOYOTA IS FANTASTIC! Dipdipedaa.."
Den är löjligt bra och nynn-vänlig. Den fastnar direkt och jag bara MÅSTE ha den.

Jag älskar livet!
PUSS!


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback