Vårfeelings.

Nu har nedräkningen till påsklovet börjat och enligt mina beräkningar är det blott 18 skoldagar kvar till ledighet. Man kan ju inte annat än le. 

(Mitt blogg-ikapp för helgen kommer här)

I fredags efter skolan var det som tidigare nämnt dags för 18-årspresent-jakt, så jag och Linus begav oss i mot stan.  I brist på idéer, ork och koncentration blev det en tuff uppgift. Jag kan ju säga med att det slutade med att vi kollade på massa annat istället, främst då på jackor till älskling. Han hittade en ursnygg (!) svart som han troligtvis ska köpa. Me like. Till slut bestämde vi oss i alla fall för vad vi skulle köpa i present och vi blev nöjda. (Det blir nog Avin också, hoppas jag) Trötta och med fruktansvärd värk i fötterna placerade vi oss på Donken och intog en efterlängtad middag (i alla fall från min sida) Sedan åkte vi hem till honom och du anar inte hur skönt det var att slänga sig i soffan och bara mysa. Resten av kvällen mös vi framför tv:n, där vi även somnade.

Lördagen började med att vi låg kvar länge och drog oss innan vi någongång vid två masade oss upp och åt frukost. och efter det gick vi och lade oss och mös lite till, tills jag tvingade med Linus ut på en härlig vårpromenad. Efter det blev det en varm dusch och ännu mer mys, tills vi skulle äta middag. Linus och jag tog på oss uppgiften att fixa till en efterätt, så efter middagen satte vi igång med att baka havreflarn (vi äger på bakverk ^^) Lagom till Melodifestivalen blev det nybakade havreflarn, glass och hakad choklad. Yummie!

Sedan blev det melodifestivalen för hela slanten och jag är ju totalt hejnöjd med resultatet. The Ark var överlägset bäst och jag tror dem tom. kan ha en chans i den stora finalen. Yuppie.
De resterande timmar (innan sovdags) tillbringades i sängen med älsklingen. Det blev en massa mysig massage och prat. Lycklig och trött somnade jag i älsklingens famn runt fyra.

Imorse vaknade jag till strålande solsken och vår i luften. LYCKA! Vi åt frukost och fixade oss och sedan var det dags för mig att åka hem igen. Helgerna går alltför fort. I stan mötte jag upp Avin och vi åkte hem till mig för att lämna av min packning. Sedan blev det en lång och pratfylld promenad. "GÖRMYS" eller vad säger du gumman?
Idag är även hennes absolut sista dygn som barn., för imorgon fyller hon 18 och blir därmed vuxen (!?) Det är helt sjukt (!) Jag har självkalrt paxat henne på hennes stora dag och det kommer bli presentutdelning och.. (mer kan jag inte säga för jag vet att hon läser, hihi)

Det var min underbara helg det. Jag är totalt HAPPY! Och våren är på väg. Shalala!

Nu ska jag gå och tvätta bort sminket och sedan ska jag ringa älsklingen.
PUSS och godnatt.


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback