My ordinary monday.

Jag vaknade med ett ryck 06.10 imorse när mamma klampade in och sade att det var dags att gå upp. Helst av allt ville jag ligga kvar, men bet ihop och släpade mig in i duschen. Lyckades bränna mina mackor i brödrosten och få ett nervsammanbrott på min boyfriend som vägrade svara i sin telefon, innan jag begav mig mot skolan.
Där började dagen med ett franskt nationellt läsförståelseprov. Fuck. Jag förstod verkligen ingenting och slängde ihop några tafatta meningar på franska och gick snabbt därifrån. Jag suger.

Mötte därefter upp Avin som snällt satt och väntade på mig i korridoren. Snackade skit och väntade på att engelskan skulle börja. Smet lite tidigare och gick och käkade goda (!) vårrullar till lunch. Riset var dock mystiskt.
Sedan började samhällen och för första gången på flera veckor arbetade jag. Yeah på mig. Lyckades slänga ihop min del i grupparbetet och även börja på det gemensamma. Fyfan vad jag är duktig.
Lunchen var långtråkig, men Avins och mitt skitsnack fick tiden att gå gansla fort ändå. Sista lektionen var historia och jag höll på att skjuta min lärare i huvudet. Herrejävlar, vad jag hatar honom. Jag och Avin smet tidigare i protest och gick upp till centrum och köpte hårspray.

Och sedan hade jag tid på Ungdomsmottagningen, men när vi väl anlände dit får jag veta att doktor-jäveln inte är där och att de inte lyckats få tag i mig. "Din telefon verkar inte fungera." Jamenvisst. Se till att slå rätt nummer så ska du se att den fungerar alldeles utmärkt.
Fick prata med min barnmorska lite snabbt och kom fram till en lösning. (Tyckte hon i alla fall, jag vettefan.)
Jag och Avin gick hem hit, för att mysa och umgås. Vi käkade mackor, tittade på tv och hade det riktigt mysroligt. Jäkligt trivsamt om jag får säga det själv.

Idag är det endast 22 dagar kvar tills jag fyller 18 år. Fatta, ARTON JÄVLA ÅR. JAG? Det är galet. Och jäkligt ballt.

Puss & enjoy life förfan.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback