Trötthet, engelska NP och långhelgslängtan - min tisdag.

Hallå där. (Och jag tycker fortfarande inte om att börja blogg-inlägg med någon töntig hälsningfras. It sounds horrible. Men jag tänkte göra ett undertag idag med brist på andra idéer.)

Jag vaknade halv fem imorse och kände mig helt utvilad (!?) men efter ett snabbt toalettbesök  tog tröttheten över igen och jag somnade om. Mamma kom in och väckte mig nästan tre timmar senare, men denna gång kunde jag knappt få upp ögonen. Herrejävlar vad trött jag var. Efter många försök till att strunta i mammas tjat och somna om, fick hon till slut upp mig. Jag masade mig trött in i duschen där jag seriöst höll på att somna. Stående. Försökte sminka mig någorlunda, men det slutade med att jag gav upp och fick se upp som ett trött skämt. Slängde i mig frukost och hällde i mig en vitamin i hopp om att bli lite piggare. (Och jag kan härmed konstatera att vitamintabletter är ett fullkomligt skämt. Jag är minst lika trött fortfarande.)

Gick trött iväg till skolan där engelska nationella väntade. Woho. Gick upp till Avan, hällde i mig massa vatten och mötte Avin. Sprang på toa för att undvika eventuella olyckor under provet och sedan var det dax. Läsförstålsen var som vanligt svår, i alla fall enligt mig, som har seriösa problem med engelsk läsförståelse. Gah. Efter en och en halvtimme kunde jag äntligen pusta ut (för stunden) och lämna in skiten. Avin och jag gick återigen upp till Avan, slängde i oss en varsin macka och sedan var det tid för hörförståelsen. Och om jag har svårt för läsförståelse är det ingenting emot vad jag har för hörförståelse. Fyfan. Jag blev argare och argare för var minut som gick av det där jävla bandet. Det gick inte att urskilja ett ljud av vad idioterna sa och att dem skulle ha en massa störande bakgrundsljud i bakgrunden vara ju bara pricken över i:et.  Fyfan, säger jag bara.

Vi fick i alla fall, otroligt nog (!) sluta när provdelarna var klara. Så jag pussade älsklingen hejdå, gick med snabba steg upp till Vällingby, gjorde ett snabbt besök på apoteket och köpte BUS och sedan stressade jag hem för att bänka mig framför tv:n och Våra bästa år. Jag är patetisk, jag vet.
Och ungefär sedan sekunden jag klev in genom dörren och satte mig framför tv:n har naturkunskapsböckerna varit mitt underbara sällskap. Och det har dem varit konstant tills jag satte mig här och skrev det här. Dem ligger så snällt och väntar på mig. (Åh, hjälp mig. Jag hatar Evolutionen.)

Veckans höjdpunkt just nu är den långa helgen och min och älsklingen halvårsdag.
När jag gjort naturkunskapsprovet imorgon kan jag med lätta steg kliva ut genom dörrarna (ut i vårvädret och solen, FÅR JAG HOPPAS!) och koppla av i några dagar. Vilket är enormt välbehövligt just nu. (I och för sig var jag hemma från skolan både i fredgas och igår, så lite avkoppling har jag ju fått..)
Efter skolan ska jag träffa min söta Mickis och ge hennes lite försenade födelsedagspresent. Och så blir det antagligen en fika och massa tjejsnack och prat. Alltid lika mysigt.
Och på torsdag är jag LEDIG, WOHOOO (sade jag WOHO?) Ingen är lyckligare än jag. Under dagen ska jag umgås med min Avin och bara ha det mysigt. Och om affärerna nu är öppna (röd fucking dag) så blir det nog en liten tur på stan. På eftermiddagen ska jag åka ut till Linus och bara mysa. Och på fredag är det vår halvårsdag. Myspys!

Relax, Take it easy - Mika. Jag älskar den mannens falsettröst. Gah.

Puss och kärlek!


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback