Carpe diem, babe.

Nu har jag bestämt mig. Jag ska börja ett nytt liv eller snarare förbättra det jag har.
Mina prioriteringar är nu, som följer;

1. Skaffa det där förbaskade körkortet. Hur svårt kan det vara? Jag har alla förutsättningar som krävs. Det är bara tiden som fattas. Men nu jävlar ska jag dra arslet ur den där jädrans vagnen och sätta igång att plugga och köra som en dåre. Jag vill kunna ta mig dit jag vill, när jag vill, själv. Vill inte vara beroende av någon annan när jag ska ta mig någonstans. Jag är faktiskt vuxen nu och en vuxen människa skall kunna ta vara på sig själv.

2. Börja träna och äta hälsosamt. Jag saknar känslan man alltid har efter att ha kört ett hårt träningspass. Hur duktig och bra man känner sig, hur mycket snyggare, lättare, friskare man känner sig och jag saknar träningsvärk. För om det finns någon smärta som är "skön" så är det just träningvärk. Jag vet att jag skulle må både fysiskt och psykiskt bättre om jag började träna igen, men återigen är det tiden som fattas. (Jädra plugg!)
Fast allting går om man vill. Efter jul skall jag och Avin köpa träningskort igen och sätta igång på allvar. Jag ska bli ett snyggare och friskare jag. Därmed basta.

3. Leta jobb. Jag har ingen aning om vart eller hur eller när, men jag ska. Min ekonomi är i upplösningstillstånd och det här går inte längre. Frågan är bara hur jag ska hinna med att jobba och fortsätta att hålla mina resultat i skolan. Tiden är knapp som vanligt. Mitt mål är att ha ett sjysst jobb till våren iallafall, så jag har ett tag på mig.

4. För att bidra till det snyggare och friskare jag måste jag fixa mitt hår. Jag vill göra något nytt, något crazy, men vad? Jag är så jädra feg när det kommer till just hår. Blir jag inte nöjd efter en klippning kan jag gå runt och må dåligt i flera veckor. Natuligtvis blir jag heller aldrig nöjd efter besöket hos frisören.
Jag vet därför inte vad jag skall göra. Färga håret låter mest lockande, men då är frågan om det skall färgas ljusare eller mörkare. Linus (och dem flesta jag känner) röstar på mörkare, men jag är inte så på, på det. Hmm, det tål att tänkas på.

5. Börja göra en livsplanering. Faktumet kvarstår; om åtta månader är jag arbetslös. Vuxen på riktigt, utslungad i the real life. Save me? Jag måste få struktur på mitt liv. Finna harmoni och fullständig tillfredsställelse. Ha en plan över vad jag vill göra, vilka mål jag har, vad jag vill få ut av min tid här på jorden. Det är ett måste.

6. Förändra min vardag till något bättre och roligare. Jag vill ha mer happenings, jag vill att det ska hända mer. Den här gråa vardagen börjar bli så uttjatad nu. Ge mig mer fester, mer parmiddagar, fler resor, fler tjej & myskvällar. GE MIG MER TID.

För övrigt måste jag bara tillägga att även om en del plan i mitt liv behöver förändras, så är jag faktiskt för jäkla nöjd med tillvaron. Jag är vuxen, har en underbar pojkvän sedan ett år tillbaka, underbara vänner. Jag gör för det mesta saker jag tycker är roliga och jag känner mig tillfreds med det mesta. Jag lever efter mottot (försöker iallafall) att man ska ta livet med en klackspark. Se det positiva i allt och alla. Det gör faktiskt livet lättare ibland.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback