Is this for ever and ever.

Efter ett mysigt telefonsamtal med pojkvännen igår gick jag och lade och somnade nästan på en gång. Det märks verkligen hur slutkörd jag är. Runt tre i natt vaknade jag efter att ha drömt en mardröm om Linus. Det kändes så läskigt verkligt att jag nästan ville gråta. Jag ringde älsklingen för att lugna ner mig och han försäkrade mig att det jag hade drömt inte var sant. Vi sade god natt och sedan låg jag vaken länge innan jag återigen kunde somna.

Klockan sex imorse skrek mitt alarm och efter många om och men kom jag upp och fixade mig och vid kvart i åtta drog jag till skolan. När jag gått en bra bit på vägen upp till tuben ringde mamma och informerade mig om att jag hade glömt mitt busskort. Yäss. Jag vände och styrde snabbt fötterna hemåt igen och lyckades nästan åka på världens vurpa. Mina stövlar är ett SKÄMT. Jag halkar överallt och hela tiden. Denna gång var det ett löv som var i vägen. Tack och lov lyckades jag hålla mig på fötterna och kom lindrigt undan med en stuckning. Därefter haltade jag hela vägen till skolan och inledde dagen med en matematik C lektion. Sedan redovisade Avin och jag om jämställdhet på samhällen och vid elva slutade vi för dagen och gick och käkade.

image168
(Tagen i höstas ute hos älskllingen. Jag saknar alla färgsprakande löv!)

Sedan var det dags för min projektgrupp att samlas och skriva färdigt vår projektplan. Det tog sin tid, men när vi sedan lämnade in den fick vi mycket beröm av vår lärare. Hell yeah. Efter det åkte jag och och käkade lunch med mamma. Det var år sedan sist som jag satt ner och bara pratade med henne så det var väldigt trevligt. Jag lyckades ragga med mig henne upp för att hämta min reklamerade guldkedja också.
När lunchen var uppäten promenerade vi upp för att ta en diskussion. När vi kom in visade det sig att hon som "ansvarade" för mitt halsband var på lunch och skulle återkomma om en kvart. Irriterade gick mamma och jag därifrån och promenerade runt i affärer istället.

När vi kom tillbaka visade det sig att guldsmeden hade sagt att det inte var en reklamationeftersom den inte gått
av på samma ställe som förut. Jag exploderade och skällde ut dem och talade om ett och annat för dem. Saken är den att kedje-helvetet gick av PRECIS på samma ställe som förra gången. Till slut gick butiken med på att betala över halva kostnaden för en ny lagning. Frågan är bara, vadfan säger att den inte kommer gå av igen, med tanke på hur jävla dåligt den var lagad förra gången. Inkompetenta jävlar.
Därefter promenerade vi hem och Linus kom precis. Jag ska packa ihop lite saker inför helgen och sedan ska vi hoppa in i bilen och åka hem till landet. Ikväll ska vi gå ut och äta med familjen för att fira att hans mamma fyller år idag. Innan dess måste Linus och jag bara hinna slå in hennes present och kirra ett fint födelsedagskort.

För övrigt är det NIO dagar kvar till vår ETTårs-dag, jag pratade med Linda i telefon idag och bestämde att vi skulle ta en date snart (äntligen!), Carro och jag ska också träffas snarast, så fort tillfälle ges, det är underbart kyligt (kallt) ute, det ryktas om att det ska komma snö till helgen, jag är kär och lycklig och jag älskar mitt liv.

Enjoy life (och carpe diem förihelvete).

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback