Måndag och jag är förkyld igen.

Det var en skön torsdag, jag slutade redan vid elva. När jag kom hem satte jag mig för att skriva klart arbetet och höll på med det större delen av dagen och kvällen. Linus var här, så emellan åt pussade och kramade jag på honom. Vi myste och tittade på TV och somnade tidigt.

Vi började tidigt på fredagen och jag var på pisshumör. Det tog oss en halvtimme att komma till skolan p.g.a alla jävla bilköer. Det sög. Dagen var slut redan vid elva och då åkte jag, Linus och Gomes till SACO-mässan för att kolla läget. Jag var fett seriös och hade tänkt gå lös och springa omkring och verkligen ta vara på den här chansen, men med ett gäng grabbar, som i stort sett, bara var intresserade av godiset som delades ut, var det inte det lättaste. Jag lyckades samla på mig en hel del broschyrer och kataloger i alla fall och var ganska nöjd när vi åkte därifrån.
När Linus och jag kom hem segade vi och packade, och åkte sedan upp till Vällingby och handlade lite käk på Donken, som vi sedan avnjöt i bilen. Därefter åkte vi hem till landet och jag satt och sjöng hela vägen ut. Linus hakade på ibland, när han kunde texten. Det snöade så in i helvete och det var sjukt mysigt. Däremot tog det oss närmare två fucking timmar att ta oss hem, så det sög.
Kvällen spenderades i soffan, för varken jag eller Linus mådde särskilt bra. Fittiga jävla förkylning.

På lördagen vaknade jag, fortfarande förkyld och hängig, men kände mig ändå rätt hyffsad. Linus och jag hakade på hans morsa och bror in till Norrtälje där vi promenerade runt, medan dem andra letade kläder till Martin. Det var asmysigt att gå runt hand i hand i kylan och tittade i affärer och på människor. Inne på H&M sprang vi också på Jonte och Annie som var ute och shoppade.
På kvällen lagade Linus och jag middag och sedan myste vi i soffan resten av kvällen och natten.

Igår morse vaknade jag och mådde förjävligt. Det visade sig att det inte hade varit någon bra idé att springa runt på stan i det läget jag var i. Jag hade feberfrossa och hostade och hela huvudet var fullt med snor. Yäss.
Hela dagen låg jag nerbäddad i soffan och frös och svettades om vartannat. Efter att ha blivit nertvingad till köket för att försöka få i mig lite föda, åkte Linus och jag hem till Stockholm.
Kvällen igår SÖG. Det var längesedan jag mådde så dåligt och jag var benägen att ta livet av mig. Fyfan.
Efter många om och men lyckades jag i alla fall somna i Linus famn.


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback