Min framtid blir vad jag gör den till.

Idag har min dag präglats av val, val inför min framtid. Vår SYV kom och samtalade med oss om högskolemässan som är nu i veckan och delade ut en massa kataloger och broschyrer och gud vet vad. JAG BLEV SÅ INSPIRERAD! Jag har suttit och bläddrat i flera timmar i en katalog där det finns jättemycket bra och viktig information om yrken och utbildningar och jag får en sådan sjuk beslutsångest.  DET FINNS SÅ MYCKET ATT VÄLJA PÅ.

Jurist, advokat, journalist, socionom, sociolog/samhällsvetare, beteendevetare, arkitekt? Vad ska jag välja?
Jag funderar också på om jag skall göra högskoleprovet, fastän jag troligtvis kommer att ha behörighet ändå. För det sägs ju att det är lättare att komma in genom provet, eftersom det inte är så många som gör det. Hmm, det tål att tänkas på.
Jag är FETT taggad på att plugga vidare och sedan börja arbeta, MED DET JAG ÄR INTRESSERAD AV OCH TYCKER ÄR ROLIGT. Det skall verkligen bli hur kul som helst.

Jag älskar att det är jag och ingen annan som har makten över min framtid.
Carpe diem, för tusan.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback