Nu har vi mött årets alla dagar.

För ett par veckor sedan överraskade Linus mig med hans planer inför vår ett års-dag. Jag blev fullständigt chockad och lycklig och förväntansfull och han överträffade precis ALLA mina förväntningar. Sedan dess har jag gått och längtat och väntat och bara velat att vår dag skulle komma, nu på en gång.
Det var en märklig känsla som infann sig i min kropp när den 17:e november blev den artonde och alla tusentals känslor bara sköljde över mig som en våg. Det var ett känsloladdat ögonblick (jag vet att jag är fånig) och jag skrattade och grät om vartannat. Mitt humör var som en berg&dalbana.
Jag somnade förväntansfull och jättepirrig i lördagsnatt och det sista jag sa till Linus innan vi somnade var; "Det känns nästan som när man var liten och väntade på tomten."

image178

Jag vaknade tidigt på morgonen och precis samma tanke slog mig och jag fick en massa skeva julkänslor. Det var helt freaky. Jag lät Linus sova ut och satte mig vid datorn och hängde och pillade ihop det sista på överraskningen jag hade fixat till älsklingen. Därefter kröp jag ner brevid Linus och pussade på honom tills han vaknade och han log och grattade mig på vår dag. Vi käkade frukost och myste sedan i sängen hela förmiddagen. Runt tre-fyra promenerade vi upp till centrum för att Linus skulle "fixa en hemlis" och jag blev placerade, helt ensam, på Lagerhaus, där jag spenderade något som kändes som en evighet. Därifrån fick vi också med oss en del nödvändigheter inför kvällen.

När vi kom hem packade vi ihop lite kläder och gav oss sedan iväg. Linus hade bokat ett hotellrum på ett helt vansinnigt fräscht hotell i Vasastan där vi skulle spendera natten. Vi checkade in och utforskade rummet ett tag innan vi åkte in till Hötorget för att käka middag.Jag gick runt och log-och log och log och var så vansinnigt lycklig.  Det blev Pizza Hut och det var helt utsökt. Vi satt och pratade och skrattade och det var helt perfekt. Vi promenerade runt lite och åkte sedan tillbaka till Odenplan där vi köpte med oss chips och dricka. Vär hemma på rummet igen slängde vi oss i den stora(!) och oseriöst sköna(!) sängen och tittade på Parlamentet.

         

Dem närmaste timmarna efter detta ligger allra högst på min lista
över dem lyckligaste stunderna i mitt liv. Det var det mest romantiska och mysiga och underbaraste och bästa jag varit med om i hela mitt liv. Aldrig, aldrig någonsin, under mina 18 levnadsår har jag varit så lycklig som då. Vi bytte ett års-presenter i den mest romantiska miljön och hade vår låt spelandes. Jag fick ett fantastiskt fint armband i guld. Jag tänker aldrig ta av mig det.
Jag blev alldeles rörd när Linus öppnade och fick se sin present (ett graverat armband) och jag började nästan gråta. Hans lyckliga min var oslagbar.

       

Efter många timmars lycka och mys i sängen tog vi en jättemysig
och skön dusch tillsammans. Det var nog den skönaste duschen i mitt liv. Nyduschade och oseriöst lyckliga kröp vi sedan ner i den stora fluffiga sängen och snaskade i oss chips och choklad och tittade på en massa usla TV-program. Inte förrän vid fyra, efter många timmars mys och prat, sade vi godnatt och jag somnade så lycklig som man bara kan vara i Linus varma och trygga famn.

       

Vi vaknade, efter blott fyra timmars sömn, utav Linus alarmerande
mobilväckarklocka. Vi slängde trötta på oss lite kläder och åkte ner (jag åkte hiss, fastän det knappt finns något jag är mer rädd för. yay på mig.) för att avnjuta hotellfrukosten. Det var sjukligt gott och vi åt oss så mätta att vi nästan rullade därifrån. Uppe på rummet kröp vi återigen ner i sängen för att titta lite på TV, men vi somnade båda två ganska fort. Runt elva, en timme innan utcheckning, tog vi en snabb, men mysig dusch och fixade oss snygga. Vi småstädade lite och checkade ut en timme senare.

       

Vi kom hem för några timmar sedan och vi lever fortfarande kvar i vår lyckliga kärleksbubbla. Vi båda håller med om att detta var den bästa dagen och natten hittills i våra liv. Den natten och kvällen kommer jag aldrig att glömma.
Det finns inga ord i världen som möjligtvis skulle kunna förklara hur jag känner för Linus just nu. Han är mitt allt.

 
    
Jessi & Linus
18/11'06-18/11'07
Du är mitt livs kärlek, älskling.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback