Tisdag och vår "ett-år-sedan-vår-första-kyss-dag".

I tisdags vaknade helt av mig själv vid sju och insåg att Linus hade försovit sig. Jag hade tydligen stängt av alarmet i sömnen, men jag har inte ens ett vagt litet minne av att jag gjorde det. Sådant där är läskigt.
Jag låg kvar i sängen medan Linus duschade och sedan väckte han mig för att han ville ha frulle-sällskap. Lite för sent åkte han hemifrån och då började jag att fixa mig. Någon timme senare drog även jag mig mot skolan.
Jag var helt i extas när jag halkade iväg och insåg att det snöade och Linus skickade ett SMS; "Det snöar jättemycket, älskling!" och gjorde mig ännu gladare över vädret.

Skoldagen var kort men intensiv och när jag hade slutat vid ett gjorde jag Avin sällskap i biblioteket ett tag och passade även på att samla lite information till projektarbetet. Sedan var Avin tvungen att lämna mig, så jag satte mig och väntade på Linus. Jag fördrev nästen en hel timme, läsandes och fotandes (mig själv), innan han äntligen slutade. Vi halkade ut till bilen och rullade hem till Vällingby.
Där promenerade vi runt ett litet tag och köpte dessutom vår glass för att "fira" våran (hmm) "kyssdag". När vi kom hem skrev jag (nästan) klart mitt PM och sedan myste vi lite i sängen innan vi käkade middag. 
         

                                            
                                           

Mätta och belåtna och snuskigt snasksugna beslutade vi oss för att ta en sväng upp till hemköp för att plocka på oss allt onyttigt som kom i vår väg. Sagt och gjort. Med oss hem hade vi allt möjligt smaskigt (och onyttigt) och vi var fett nöjda. Resten av kvällen tittade vi på filmen "Mr Brooks" och Linus tyckte den var bra. Jag somnade som vanligt.

(Jag kan fortfarande inte fatta att det är över ett år sedan Linus och jag kysstes för första gången. Tiden skrämmer mig.)

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback