Måndag och höstlovets första dag.

Igår vaknade jag tidigt och bänkade mig framför datorn, som vanligt, för att fördriva tid. Det suger att jag aldrig kan sova ut och ligga och dra mig. Det går bara inte. När jag väl har vaknat kan jag inte somna om, hur jävla trött jag än är. Självklart med undantag om klockan är tidigt (!) på morgonen. 
När jag tröttnat att hänga här gick jag ut och satte mig framför TV:n och tittade på Barnen i bullerbyn som gick på TV och snaskade i mig gårdagens kvarlämnade popcorn för att stilla min hungriga mage. Jag blev vansinnigt (barnsligt) lycklig och varm i hela kroppen desto mer jag tittade och jag kom på hur jävla glad jag är över att jag får spendera varenda helg ute på landet. Det är så harmoniskt och lugnt och mysigt och även om jag är vuxen skulle jag inte banga en sekund på att leka och göra precis som barnen gör i filmen - bara för att det just är landet. 

När filmen var slut började det att regna så jag satt och lyssnade på dem smattrande fönsterutorna ett tag och njöt av ljudet, lugnet och livet, innan jag återigen kröp ner i sängen brevid en varm och kramig Linus. Vi gosade och kramades en lång stund innan vi tog med oss täcket och förflyttade oss till soffan, där vi fortsatte att mysa. 
Vi tittade på Våra bästa år (heh..) och sedan käkade vi gröt och rostade mackor till frukost. Inget bang.
Därefter fixade vi oss lite smått (typ klädde på oss) för att åka in till Norrtälje ett slag. Men så blev inte fallet.
Efter en del omständigheter slutade det istället med att jag gick en lång, kall och regnig promenad ensam och Linus satt hemma och var inte på sitt bästa humör.
Efter min promenad pratade vi igenom saker och ting tills allt kändes bra igen. Då åkte vi ner en snabbis till Bergshamra för att tjacka chips och för att tanka.
Till middag käkade vi krabba (!) och framåt kvällen dipade vi chips och tittade på filmen Chuck and Larry. Jag somnade dock efter halva, så det sög. Lagom till att den var slut vaknade jag, så vi tittade på Poker. Jag fick sitta och förklara för Linus hur det gick till och berätta alla regler. Han var helt fascinerad.
Sedan avverkade vi fyra avsnitt av 2½ Men innan vi gick och lade oss någon gång vid fyra. Jag somnade dock inte förrän långt därefter, därav min fattiga sömn.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback