Min underbara torsdag och fredag.

Torsdagen var en obeskrivligt mysig dag.
Linus och jag sjukanmälde oss och hade sedan hela dagen till att göra vad vi ville. När Linus kom hem efter att ha varit en snabbis i skolan och skrivit ett prov, mös vi i sängen tills vi blev hungriga. Vi fixade då toast och sedan gav vi oss ut på en mysig men kall promenad. Vi styrde direkt fötterna bort till vår älsklingsgunga. Vi hade sjukt roligt och skrattade och försökte ta bilder på varandra medan vi gungade. (Det gick dock inte så bra utan dem flesta blev jättesuddiga.) När vi tröttnat (läs; när våra ömma rumpor och stelfrusna händer hade tröttnat) promenerade vi vidare till en ny liten lekpark där vi gungade (på vanliga) gungor och på elefanter. Hur kul som helst.
Därefter promenerade vi upp till Vällingby och Hemköp där vi köpte glass, popcorn och pommes pinnes, innan vi gick hemåt.
Till middag blev det pannkakor med vaniljglass och det var barnsligt gott.
Vi avslutade kvällen i sängen (som alltid) mysandes och tittandes på en Wallander-film.


Fredagen började tidigt, redan vid 06.15, när väckarklockan ringde. Efter en snabbdusch och en snabb frukost tillsammans med Linus sprang vi till bilen och åkte till skolan. Gissa om det var skönt att slippa åka tuben?
Dagens två lektioner gick fort och efter skolan åkte jag och Avin hem till mig. Vi mös, pratade och tittade på tv. En sisådär två timmar senare åkte hon hem och Linus (som kommit en stund tidigare) och jag mös lite och traskade sedan upp till Vällingby. Jag kirrade lite nytt smink och ett par knee-highs, efter många om och men.
Därefter stressade vi hem och packade och hoppade sedan in i bilen och for hemåt till landet.

Väl hemma lagade vi middag som sedan avnjöts tillsammans med Linus' pappa och lillebror. Lagom till att middagen var uppäten började Postkodmiljonären och sedan Idol som vi slötittade på i soffan. När Linus mamma kom hem (någon gång under Idol) överraskade hon oss med en stor ask med massa (oseriöst god!!) choklad som hon köpt bara till oss. Efter en stunds chockladsnaskande och tittande på Fredag hela veckan ett par timmar senare, däckade jag helt slut i soffan och vaknade inte förrän flera timmar senare (vid 01.30) när Linus väckte mig. Vi borstade gaddarna och kröp sedan ner under täcket och mös tills vi somnade.


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback