Shopping, fylla (och bakfylla) - min roliga helg.

Jag vaknade runt elva på lördagen och hängde framför datorn ett slag innan jag beslutade mig för att försöka väcka Linus. Jag knuffade och buffade på honom men gav upp ganska fort och nästan-nästan somnade själv. Vi vaknade av att Carro ringde en liten stund senare för att ragga med oss till Täby centrum. En jävla massa kramar, gos och en brottningsmatch senare kom vi upp ur sängen. Vi käkade en enkel och snabb frukost och duschade sedan så fort som vi bara kunde. Fyrtiofem minuter senare var vi redo för att ge oss av.
Vi hämtade upp Niklas och Carro med bilen och rullade sedan vidare till Täby centrum.

I Täby var det väldigt mysigt. Vi gick runt och tittade och pratade och jag och Carro lyckades även shoppa lite - underkläder och benvärmare, så vi var ganska nöjda. Vi åt en mysig middag, pizza närmare bestämt och vi blev fullständigt proppmätta. Det var dem största pizzorna vi någonsin skådat! Det var i alla fall jäkligt gott och vi pratade och skrattade och hade det allmänt mysigt.
Mätta och belåtna avverkade vi en sista affär i hopp om att fynda något och sedan sprang vi in på Coop för att köpa läsk och snask till kvällen - vi hade nämligen bestämt oss för att kröka.
Därefter for vi hemåt till Niklas, för att Carro och han var tvugna att slänga i sig lite middag och hämta saker. Linus och jag tittade på tv under tiden och passade på att vila fötterna och kramas.

Nästan en timme senare kom vi hem hit och bänkade oss i soffan framför Svensson & Svensson. Vi skrattade gott flera gånger och jag tycker fortfarande att den serien är en av dem bästa i svensk historia. Sedan satte vi på den där nya skräckfilmen 1408 eftersom Niklas tjatat hela dagen om att få se den. Den började bra men urartade helt. Ett tag fattade vi INGENTING och tyckte att den var asdålig och vi satt och diskuterade våra teorier, men vi kom inte fram till något vettigt. Den artade sig något (ytterst lite) framåt slutet, men när den var slut var vi besvikna att den inte alls var lika bra som vi förväntat oss. Den var inte ens läskig, liksom, och det var faktiskt en skräckfilm. Hmm.

Vi förflyttade oss därefter från soffan ner till vardagsrummet på nedervåningen där vi dukade upp med sprit, vin och öl - och Monopol. Vi spelade och till en början hängde alla med, men framåt slutet av spelet, när alla började bli dragna, hade ingen koll på någonting. Vi körde i stort sett helt utan regler och ju mer Linus och Niklas drack desto mer benägna blev dem att fuska. Jag torskade först och Carro vann.
Vi shottade och drack, skrattade och pratade och kvällen nästan försvann. Jag och Carro gick en vinglig nattpromenad och Linus fick stötta mig hem (jag vinglade tydligen något förjävligt, heh..) Sent och när var dragna som få, ville någon spela något frågespel. Vi körde killarna mot tjejerna, men Niklas hängde inte alls med och jag nästan somnade. Efter det kommer jag inte ihåg så mycket, men jag vet att jag däckade i soffan.
Jag vaknade en stund senare och mådde som ett AS och fick springa till toaletten, hmm. Carro och Linus tog hand om mig och sedan fick Linus upp mig till sängen där jag däckade igen.

Efter fem-sex timmars sömn vaknade och somnade jag i omgångar, för att jag mådde så dåligt. Jag svär att jag aldrig har varit så bakis som igår morse, FYFAAN. Jag var benägen att gå och dö. Jag kan också svära på att jag aldrig ska dricka alkohol igen. Fyfan, alltså.
Vid tolv eller något kom Niklas och Carro upp och väckte oss och jag var helt slut. Dem andra bänkade sig i soffan och spelade tv-spel, men jag, som hade fruktansvärt ont i huvudet, somnade om. Jag vaknade sedan av att Niklas kom in i rummet och Carro kort därefter. Dem sa något om att dem skulle hoppa på mig, så jag tvingade upp ögonen.
Jag mådde lite bättre, så jag och Carro gick ner och gjorde frukost. Det blev en lång, seg och bakfull frukost och varken jag eller Linus fick i oss speciellt mycket föda. En timme senare bänkade vi oss i soffan och pojkarna spelade tv-spel, mot mina och Carros protester, så vi låg och halvsov istället. Vid fyra var dem tvugna att åka hem så jag kramade dem hejdå och Linus skjutsade hem dem.

Jag lade mig direkt i soffan under täcket när dem åkt och slötittade på American Pie. När Linus kom hem gjorde han mig sällskap och det var underbart att ligga och kramas, bara vi två. Vi käkade middag och duschade och ett tag senare dukade vi fram dip och grönsaker, räkor, ost och kex och popcorn som vi mumsade i oss framför Parlamentet och Van Veeteren-filmen.
Därefter tittade vi på två avsnitt av 2½ Men och gick sedan och lade oss, redan vid halv två. Vi somnade dock inte förrän någon/några timme/timmar senare, eftersom vi knappt haft tid att mysa alls dem senaste två dygnen. Det var helt underbart.

Min helg var underbar.

Crap
Crap from: N R 1 2 6

haha det låter som du haft det roligt!

Crap from: Emelie-Marguerite

:) Rolig helg :)

2007-10-29 @ 11:31:18
URL: http://www.realemelie.blogg.se
Crap from: Carro

Haha! Fyfan vad full du var! Sådär risig dagen efter har jag aldrig sett dig :p Men roligt hade vi ;)

2007-10-29 @ 19:47:23
Crap from: Jessi.

Svar till Nr126 och Emelie..;
Hah, ja. Det var en väldigt rolig helg.

Och till Carro;
Haha! Det är fan illa. Men ja, roligt hade vi! :)

2007-10-29 @ 22:05:13
URL: http://fallingawaywithyou.blogg.se

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback