The sweet weekend of mine.

Fredagen började som sagt med att jag vaknade döförkyld. Jag hostade och halsen ömmade och näsan rann, helt underbart. Jag tog mig med trötta steg upp till centrum där jag mötte Leyla för att samåka till skolan. Vi hade matte första lektionen och jag satt och snorade och Leyla skrattade åt mig varenda gång jag andades genom näsan - jag lät som en fucking elefant. Vi lyckades ta oss igenom fem tal (bara tjugo kvar nu) mellan alla skratt och påhitt. En timme senare hade vi dagens andra och sista lektion där vi hade muntlig examina. Vi diskuterade invandrarnas plats i samhället och arbetslivet och det gick strålande. En kille i min klass kom fram till mig efteråt och berömde mig med de smickrande orden "vad bra det gick för dig idag". Hell yeah, vad bra jag är.
Leyla och jag tog oss ner till tunnelbanan där vi kramades hejdå för att bege oss åt olika håll och jag frös och skakade hela vägen hem.

Jag hade naturligtvis behövt gå och lägga mig när jag kom hem, men plikten kallade och jag var tvungen att börja arbeta med min nyhetsanalys, vilket jag även gjorde. Några timmar senare kom älsklingen hit för att pyssla om mig. Han gjorde te och värmde bullar till oss, som vi smaskade i oss framför tv:n. Jag somnade en stund och vaknade och mådde lite bättre än innan.
Runt sex-sju någon gång (efter att ha packat och tjatat ihjäl karln min att slita sig från datorn innan jag svalt ihjäl) åkte vi till Odenplan och tryckte i oss massa onyttig (men sjukt god) mat på Burger King. Sedan haffade vi bussen till Tekniska och därefter bussen hem till landet.
Efter fyrtiofem minuter var vi äntligen framme, men på grund av ett antal omständigheter kunde ingen hämta oss och vi var fast ute i ingenstans. Det var kallt och mörkt och jag var fett trött och irriterad och sjuk. Jag byllsade på mig en massa kläder som jag hade med mig och till slut hade jag klänning, strumpbyxor, kofta, tjocktröja, jacka mjukisbyxor och stövlar på mig. Jag var dösnygg kan jag lova. Och jag lindade in Linus i min stora stickade halsduk och han var så söt.
Linus försökte muntra upp mig och lyckades till slut och det var faktiskt ganska mysigt att sitta där ute i mörkret och kylan och sitta tätt-tätt-ihop och hålla om varandra för att behålla värmen.
Efter nästan fyrtio minuters väntan kom äntligen mamma Eva och hämtade oss. Hon frågade om vi frös och klappade mig på axeln och bad om ursäkt. Sedan frågade hon flera gånger i bilen om det var tillräckligt varmt. She like the kindest person i the world.

När vi kom hem bäddade Linus ner mig i soffan under täcket och gjorde te till oss. Han är den snällaste människan jag vet och den bästa pojkvännen man kan ha. (HAH! Han är MIN!) Sedan gosade vi i soffan hela kvällen tills vi kröp ner och somnade tätt intill varandra.

På lördagen vaknade jag senare än jag brukar och mådde faktiskt nästan bra, jämfört med dagen innan. Jag väckte Linus och vi gjorde toast och te till frukost. Några timmar senare skjutsade Linus morsa upp oss till bussen eftersom vi hade bestämt oss för att ta en mys - och shoppingdag i Täby, bara älsklingen och jag. Vi strosade runt och jag fick värsta julkänslorna. Jag vet inte varför, men stämningen och alla människor fick mig att tänka på julklappsshopping och därmed flög tankarna vidare. Vi käkade pizza på en jättemysig liten pizzeria och det kändes nykärt mellan oss. Vi pussades över bordet som ett nyförälskat par och fnissade och tittade på varandra.
Vi både lyckades även kirra kläder och med oss hem hade vi (Linus) tre sjukt snygga t-shirtar och en hoodtröja och jag en helt crazy, dösnygg och skönt annorlunda klänning. Både var jävligt nöjda med våra inköp.
På vägen hem var bussen PROPPFULL och vi fick stå. Jag fattar inte riktigt det där med att köra en jävla buss i halvtimmen. Det är inte färre människor som åker buss på helgerna och det är faktiskt livsfarligt att låta så mycket människor stå på en buss som kör i nittio blås på motorvägen. Skulle det hända en olycka skulle majoriteten av passagerarna dö. Det är helt ohållbart.

När vi kom hem slängde vi oss i soffan och tittade på Svensson & Svensson, Sing a long och Hip hip hora. Mitt i natten var vi både utsvulta så vi rostade mackor och tittade sedan på ett avsnitt av Prison break (vi fuskar och tjuvtittar!). Därefter var både helt slut och vi gick och lade oss.

Vi sov länge på söndagen och såsade bort resten av dagen innan jag var tvungen att åka hem. Bussen var, precis som kvällen innan, PROPPFULL och jag muttrade surt. Jag lyckades trots allt komma hem på rekordtid och resten av kvällen spenderade jag här, skrivandes på min nyhetsanalys.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback