What would I do without you?

När jag vaknade morgonen därpå mådde jag bättre, men förstod snart att huvuvärken var ett ledsamt faktum idag igen. Som vanligt gick jag hemifrån lite för sent och missade naturligtvis tunnelbanan som jag borde hunnit med.
Dagen förflöt i långsam takt och historieprovet var absolut dagens höjdpunkt. Jag insåg snabbt att jag hade pluggat på fel saker och att jag var helt bakom flötet när det gällde dem större analysfrågorna. Yay, tänkte jag, men kämpade på och funderade och chansade och till slut hade jag knåpat ihop så att det räckte och blev över. Hur det kommer att gå, vet jag däremot inte, men man får hoppas på det bästa.

Liksom dagen innan mötte jag upp Linus när jag slutat och vi hoppade på tuben hem till mig. Vi köpte med oss massa choklad, denna gång, eftersom jag var toksugen på just detta. Med en massa kinapuffar och riesen gick vi sedan lyckliga hem. Kvällen gick åt till mycket plugg för bådas del. Linus pluggade religion, men när han inte trodde att jag såg (vilket jag naturligtvis gjorde) tittade han på tv och fick egentligen inte mycket plugg gjort alls. Jag pluggade psykologi och det var hemskt tråkigt, så jag gav snabbt upp och hängde här istället. Naturligtvis tittade vi också på tv (överallt och hela tiden.. heh) och mös under täcket. Runt elva somnade jag på Linus' axel medan han fortsatte att titta på tv. Runt tolv skakade han liv i mig och vi borstade tänderna och somnade därefter.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback