I really want to have you here.

Ni vet när jag och Linus låg och kramades under täcket tidigare idag och lyssnade på regnet, ja då kom jag även att tänka på en massa saker. Jag filosoferade och drömde mig bort.

Jag vill att det ska bli höst på riktigt nu. Kallare temperatur, sol (och regn) och kyliga vindar. Jag vill ligga under täcket en hel dag med älsklingen och prata om livet och titta på alla färgglada träd. Dricka te och gå mysiga höstpromenader. Springa runt i stickade koftor och halsdukar och känna kylan bita i kinderna.

Jag vill ha vinter med en massa massa vit underbar gnistrande snö. Åka pulka, bygga snögubbar och göra snöänglar. Ha tända ljus och dricka varm choklad och spela sällskapsspel med nära och kära. Och jag vill packa bilen proppfull med väskor och filtar och vänner och dra norrut till skidbackar och mysiga campingstugor. Lära mig åka skidor och snowbord om dagarna och sitta ihopkrupen vid en brasa och dricka varm choklad och spela kort på kvällarna.

Och jag vill ha jul. (Det slog mig häromdagen mitt under en psykologilektion - jag vill ha jul. Nu.) Jag vill klä granen och baka pepparkakor och lussebullar. Julhandla tillsammans med Stockholms hela befolkning och slå in paket och lyssna på julmusik.

Och sen vill jag har vår och ta studenten. Ha studentmössa på mig och ha champagnefrukost och vara helt jävla lycklig. Springa ut och skrika och skratta och skåla i skumpa och få massa nallar och blommor hängda runt halsen. Sedan stå och hoppa och dansa på en flak och dricka champagne och skrika; att för fan vad jag är bra, så att hela Stockholm hör det. Fira hela natten lång med alla jag älskar och dansa och supa och vara lyckligast i världen.

Dra iväg på en sista-minuten med tjejerna vill jag också göra. Och det väldigt väldigt gärna. Sätta mig på ett flyg till Grekland eller Spanien eller Bulgarien med bästa vännerna och sola och bada och kröka och dansa och leva helt tidlöst varenda kväll.

Jag vill flytta ihop med Linus och det så fort som möjligt. Jag (vi) orkar inte vänta en dag längre. Jag vill ha våran lägenhet (som förmodligen blir vår runt årsskiftet) nu i denna sekund. Och sedan köpa sköldpadda och (om Linus får som han vill) en (jävla) papegoja. Såsmåningom vill jag även skaffa hund och (kanske, väldigt kanske) katt.
Och om ett par år eller så, när vi har pluggat färdigt, skaffat jobb och en stadig ekonomi. När tid och vilja finns, vill jag skaffa barn. Minst två stycken. Helst en pojke och en flicka.

Jag kan knappt vänta.

Crap
Crap from: Anonym

Underbart!

2007-09-09 @ 13:08:32
Crap from: Jessi.

Yäss, men det vore ju roligt att veta vem du är. ^^

Crap from: Anonym

haha maybe Yster?

2007-09-09 @ 19:33:46

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback