Lyckopiller.

Jag upplevde en helt underbar och mysig dag igår. Den bästa på väldigt länge actually.
Vädret var perfekt med den kyliga höstluften och alla färggranna löv på marken, den spenderas med dem underbaraste människorna jag vet och jag hade mina allra höstigaste kläder på mig; svart klänning, gråa stickade leggings, svarta stövlar, skinnjacka och en stor stickad halsduk samt mina nya snygga guldiga örhängen, jag var snyggast och höstigast i världen.

Dagen började med att jag vaknade upp bredvid älsklingen runt sex och kravlade mig upp och tog en varm och skön dusch för att vakna till liv. Linus och jag käkade frukost tillsammans och han gnällde över att han var "så himla(!) trött" och jag bara skrattade och sa att han måste vara sötast i världen. För ovanlighetens skull kunde vi slå sällskap till skolan, för att båda två ha två onödiga lektioner.
Vid elva var skoldagen slut och jag och Avin traskade i sällskap av Linus och hans kompisar till tuben för att möta upp Leyla som skolkat hela dagen. Linus och grabbarna haffade första och bästa tub till Vällingby, medan vi tre flickor hängde på perrongen och rökte, skrattade och tog bilder med våra mobiler. Ett litet tag senare haffade vi också tuben mot Vällingby. Avin lämnade oss vid Aba och jag och Leyla fortsatte skrattandes till Vällingby.
Vi pratade huruvida hon skolkar eller inte och jag sa att hon skulle sluta skolka, men hon svarade bara med att "jag skolkar inte, jag SOVER" varpå jag började skratta och hon med.
Hon lärde mig två nya "svordomar" som hennes gamla mormor brukar säga; HELSINGLAND! och JÄRNVÄGAR! och jag skrattade gott och bestämde mig för att börja använda dem. Bara för att dem är så coola och jag är så tuff.
Väl framme i Vällingby sprang vi in en snabbis på Din Sko, för att jag skulle visa henne stövlarna jag köpt, eftersom hon är ute efter ett par liknande. Efter ett snabbt provande och velande bestämde Leyla att jag skulle agera testkanin (eftersom jag redan köpt och använt dem) och tala om för henne hur dem känns efter några dagar.
Därefter kramades vi hejdå och jag gick hem hit och en litenliten stund senare kom Linus. Efter att ha såsat framför tv:n och tittat på Våra bästa år, släpade jag med mig Linus upp till banken för att hämta studiebidraget och klaga över att dem inte satt in dem direkt på mitt konto fastän det är vad dem har blivit tillsagda.
Ettusenfemtio spänn rikare gick vi därifrån för att ta en mysig höstpromenad.

Jag gick runt och sparkade i löven och tvingade Linus att göra detsamma och vi pratade om hösten och om igelkottar och han lovade mig att jag skulle få hoppa i en stor lövhög när dem krattat löv härute på landet, till min totala lycka. Vi promenerade igenom ett litet skogsparti och kom fram till en lekpark. Min ögon blev till stora tefat och jag sken upp som en sol när jag fick se en jättejättestor gung-leksak och jag skrek; "Den där MÅSTE vi gunga på, älskling!" Sagt och gjort.
Vi hoppade upp på gungan (efter många om och men) och började göra fart. Eller Linus började göra fart, snarare, eftersom mina korta ben inte nådde ner till marken (mer än ett par enstaka gånger ibland). Vi skrattade och lekte som små barn och vi försökte gunga ett helt varv och jag höll på att ramla av flera gånger. En stund senare när vi (och våra rumpor, det gjorde sjukt ont att sitta på den där grejen) fått nog promenerade vi vidare. Vi pratade om barn och framtiden och jag tog en massa höstbilder på oss och naturen.



Vi började promenera hemåt och väl inne i värmen
kände man hur kalla och rosiga kinderna hade blivit och höstkänslan tog över hela mig. Vi gjorde te att värma oss med och lite skorpor att knapra på framför tv:n. Linus somnade och jag började packa ihop våra saker. Vid fem var det mer än dags att gå och vi beslutade oss för att käka en mysig middag för två i Vällingehus. Linus bjöd mig (han var iochförsig skyldig mig pengar, men ändå) och vi åt oss fullständigt proppmätta. Vi pratade om körkort och kvällens kommande bowling. Vi gjorde en tyst överenskommelse om att den som förlorar måste ge den andra en mysig massage.
Kvart över sex haffade vi bussen till Spånga och sedan pendeln till Sundbyberg där vi mötte upp Carro och Kalle för att bowla.
Jag och Carro gick in för att spöa våra pojkvänner och gjorde allt som stod i vår makt för att lyckas. Till en början såg det ljust ut då min älskling låg sist och Kalle körde väldigt mycket till vänster hela tiden. I andra "omgången" eller "serien" eller vadfan det heter, vettefan vad som hände. Linus gjorde fem strikes, varav tre efter varandra. Vi andra bara gapade och kunde inte förstå hur fan det var möjligt. Linus var fett nöjd och retades med mig; "Hur gick det med att vinna, älskling?". Carro den stackaren hamnade sist och det var en hård kamp mellan mig och Kalle om andra platsen. Slutresultatet blev att Linus vann överlägset och hamnade på highscore-listan och Kalle knep andra platsen med ETT poäng mer än mig.

Vi drog därifrån och det var underbart att komma ut i den kalla höstluften efter att ha svettats inne i den varma bowlinghallen. Vi kramade Carro och Kalle hejdå och bestämde oss för att ta en kvällspromenad till bussen istället för att ta pendeln till stan.
Linus gick runt och var överlycklig och retade mig var och varannan sekund för att han hade spöat mig så hårt.
Vi promenerade igenom ett område med stora glashus och färgglada neon-skyltar och det var så coolt att gå runt och titta på allting i den kyliga höstkvällen. Vi började prata om arbeten och karriärer och kom fram till en massa olika yrken vi verkligen inte skulle kunna tänka oss.
Jag gick runt och nynnade och Linus visslade och det var en massamassa glädje oss emellan och vi skrattade och pussades där vi gick hand i hand i mörkret. Hela jag bubblade av en massa kärlek och lycka, både till Linus och vännerna men även till hösten, och jag kunde inte sluta le.

Efter en halvtimmes promenad nådde vi busshållsplatsen och tio minuter senare var vi på väg till Danderyds. Linus satt och nynnade och jag sjöng på bussen, på musikallåten I'm so pretty (eftersom vi hört den i en film kvällen innan och fått den i huvudet). Jag skrattade för att han såg så söt ut och Linus kläckte ur sig; "Du är så jävla söt. Det är fan läskigt. Alltså helt jävla sjukt." och min dag blev even better.
Vi började prata med olika dialekter och brytningar och skrattade ännu mer och människorna på bussen måste ha trott att vi var fulla eller höga eller någonting.
Runt tio kom vi äntligen hem och kunde trötta slänga oss i soffan.
Sedan var det ju dags för mig att svälja det jag sa om att jag skulle vinna och ge älsklingen massage.
Vi avrundade vår helt fucking underbara dag med en kopp te och nattlig varmdusch, innan vi somnade tillsammans.

Gårdagen var en av den bästabästa dagarna på väldigt länge. Mitt och Linus förhållande kändes bättre än på länge, vädret var helt fucking underbart och vi gjorde bara en massa mysiga och roliga saker hela dagen.
Jag var lycklig från stunden jag vaknade till stunden jag gick och lade mig.

Livet är förjävla bra ibland.

Crap
Crap from: Leyla

jag SOV, inte skolkade :( din pruttunge

2007-09-29 @ 16:11:13
Crap from: Jessi.

Haha, söt.


Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback