Regn är det mysigaste som finns.

Igår vaknade jag på strålande humör, det var ju fredag! Och helgen är alltid lika förbannat efterlängtad. Fredagarna är lyckligtvis korta skoldagar, så redan vid halv tolv satte jag och Avin oss på tuben hem till mig. Vi käkade nudlar (efter många om och men - jag suger till och med på att laga nudlar. Heh.) gjorde (nästan) klart den psykologiska undersökningen och tittade på Våra bästa år. Linus anlände någon gång mellan nudlarna och Våra bästa år och vid halv tre lämnade Avin oss ensamma.
Många timmar senare, efter att ha diskuterat och tjafsat med den inkompetenta personalen på McDonalds i Vällingby, lämnat tillbaka en tröja i stan och uträttat ett par andra ärenden, kom vi äntligen hem till landet.
Vi käkade middag och mös i tv-soffan hela kvällen.

Vaknade till ösregn imorse, men hur underbart är inte regn egentligen? Hur mysigt som helst, tycker jag i alla fall.
Efter frukosten gick vi och lade oss igen och kramades under täcket. Och tittade och lyssnade på regnet som smattrade på fönsterrutan. (Jag säger ju att regn är mysigt!)
Nu har vi precis kommit hem från Norrtälje där vi har handlat och uträttat några ärenden.

Och nu ropar Linus;  "Älskling, ska du har någon korv eller?". Ohja, älskling. Grr.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback