I'm trying to let you hear me as I am.

My weekend har varit fantastisk, underbar, solig, vårig och lycklig.
Fredagen var en av de underbaraste dagarna på länge. Redan vid elva slutade jag plugget och åkte i sällskap med Carro och Leyla till Vällingby. Där sade vi hejdå och jag promenerade hemåt i solen. Väl hemma tvingade jag morsan att färga mitt hår, så nu är det ljusare och snyggare. Me like. Runt två-tiden promenerade jag upp till Vällingby där älskade Carro väntade. Vi pjöjde oss igenom KFem, men fyndade ingenting. Jag var ute efter en väska, men det är helt jevla omöjligt att hitta en både snygg och vettig. Bah. Inne på Lagerhaus köpte vi dock en varsin överraskning till våra pojkvänner, då älsk och jag firade 17 månader igår och Carro och Kalle firar 25 idag. (Slängde precis iväg ett SMS och grattade.) Vi blev fett nöjda. Någon dryg timme senare gav vi upp och promenerade bortåt Grimsta, där vi slog oss ner på en bänk i solfånget med en varsin isglass. Där satt vi sedan i två timmar och solade, pratade, skrattade och tog en massa våriga foton. Helt freaking underbart. Det är sådana stunder som gör livet värt att leva. Älskade, bästaste, underbaraste Carro. Insåg precis att de dagar jag mår som allraallra bäst, är de dagar då har spenderat tid tillsammans med just henne. För hon är som ingen annan jag vet.
Vid fem började vi gå tillbaka till Vällingby, där vi kramades hejdå och hämtades upp av respektive boyfriend.


Älsk och jag
åkte hem och packade ihop lite saker och åkte sedan hem till vischan. Vi båda var på förbannat bra humör och sjöng och skrattade hela vägen hem. Våren är ren jävla lyckomedicin. Hemma lagade vi en utsökt middag för två, för att fira våra 17 månader tillsammans. Den avnjöts framför Talang 2008. Vid tio somnade jag i soffan och vaknade inte förrän flera timmar senare. Vid fyra kröp vi i säng, men somnade inte förrän två timmar senare, till soluppgång och fågelkvitter. Lovely!

På lördagen vaknade vi till strålande sol, runt tolv-tiden. Vi låg och drog oss ett tag innan vi förmådde oss att stiga upp. Breakfast avnjöts framför ett par Vänner-avsnitt och därefter tog vi en mysig dusch. Någon timme senare slängde vi oss ut i den underbara solen och hoppade studsmatta, for the very first time this year. Det gav oss rejäla sommarfeelings må jag säga. Roligt som fan hade vi i alla fall. Trötta gav vi upp någon timme senare och placerade oss i köket, där vi de följande timmarna ägnade oss åt bakning och matlagning. Fett mys. Efter den superba middagen slog vi oss ner framför Körslaget. Sedan fastnade vi framför någon film; Helens små underverk, som faktiskt var ganska bra. Vid tolv poppade vi popcorn, som vi sedan snaskade i oss framför massvis med underbara Vänner-avsnitt. Som vanligt slocknade vi båda två i soffan ett par avsnitt senare. Dödströtta hoppade vi i säng vid tre och somnade nästan på en gång.

Yesterday vaknade vi tidigt, redan vid elva, och det är actually jävligt tidigt för att vara oss. Istället för att ligga och såsa bort halva förmiddagen, tänkte vi ta vara på det underbara vårvädret. Efter frukosten kastade vi oss ut på studsmattan igen, i bara en varsin tröja. Helt fucking underbart. Vi tog en massa foton in action som vi skrattade gott åt. Det var oerhört varmt och jag lovar att det kändes som sommar. Helt sjukt. Vi låg och lapade sol en stund innan vi satte igång grillen för att grilla korv. En sväng in till Flygfyren följde härnäst och när vi kom hem pluggade vi. Det SÖG. Såinihelvete. Jag har ingen kraft kvar. Ingen lust eller vilja. Just nu vill jag bara slippa allt vad skola heter och njuta av livet. Vara ledig och inte känna ständig press och stress. Mitt välmående går utför för varje dag som går. Ge mig mitt liv tillbaka.
Efter en grillmiddag myste vi ner oss i soffan och fick det sista plugget gjort. Finally. Under kvällen hann vi även kolla på Parlamentet och Pretty Woman. Sjukt mysigt. Inte förrän vid två-tiden hoppade vi säng och somnade.

(Pics från helgen kommer inom en snar framtid..)

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback