It's time to make a move.

En liten stund efter senast publicerat inlägg slutade Linus och vi kunde äntligen åka hemåt. Jag var så hungig att jag höll på att dö. Fyfan. Väl hemnma slängde vi i oss mat och sedan pratade vi lite om högskolar och sådant. Vi båda har ju nästan bestämt oss nu, i sista sekund. Imorgon hoppas vi kunna skicka in ansökningarna och sedan är det bara att vänta och se vad som händer.

Vid fyra-tiden lade vi oss i sängen framför TV:n, men somnade båda två. Inte förrän vid sex vaknade vi till liv igen och uppmäckte då till vår förvåning att TV:n var avstängd. Och ingen av oss hade stängt av den och inte heller hade vi märkt att någon annan befunnit sig i rummet. Hmm. Mystiskt. Sedan en timme tillbaka har jag nu läst igenom häftet inför svenska nationella, men jag vet fortfarande inte vadfan jag ska hålla mitt tal om. Nu har jag bara helgen på mig att skriva skiten och det stressar mig. Gah.

Om 20 minuter börjar "Spårlöst" som jag allt för världen inte tänker missa. Efter det skall jag bannemig plugga matte, för jag måste verkligen fixa kursen. MåstemåsteMÅSTE. Stressmoment två. Oh yäss, vad jag älskar att leva ibland..

Edit: Idag är det exakt, precis på dagen TVÅ MÅNADER kvar till STUDENTEN! Jag fattar det inte. Inte alls. Det är bara sjutksjuktSJUKT. Såinihelvete. Och imorgon ska vi hämta ut våra studentmössor. Herregud. Det är det blir verkligt. Sitter och tittar på bilderna från förra årets studentutspring på Bromma och jag känner tusen känslor på en och samma gång. Om två månader är det jag som står där med mössa och är lyckliglyckliglycklig, Jag får ont-i-magen-ångest, är pirrig och tårögd och har gåshud över hela kroppen. HERREGUD, vad sjukt det här är.

Skriveri i mössorna.
Tagen från Bromma's hemsida, från förra årets utspring.
OM TVÅ MÅNADER ÄR DET MIN TUR!

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback