My heavy heart sinks deep down under you.

Runt sex-tiden igår eftermiddag lyckades älsk, efter en stunds övertalning, få med mig ut på en promenad. Vi beslutade oss för att promenera bort mot Grimstafälten och runt skogarna där. Det var jättejättemysigt att gå hand i hand i kvällssolen och den värmde faktiskt lite. Lovely! Vi pratade om lägenheter och eventuellt flyttning i höst och det känns alltid så förbannat bra i hjärtat när vi pratar om vår gemensamma framtid. Väl nere på fälten bestämde vi oss för att gå ner mot Kanaanbadet och det var helt oseriöst fint nere vid vattnet. Vi gick ut på bryggan och tog foton och promenerade längs med vattnet. Vi fick sprudlande vårkänslor båda två. En bit längre bort hittade vi en bänk, precis belägen vid vattnet, där vi slog oss ner. Solen sken i våra ansikten och vattnet glittrade. Linus: "Du är så jävla vacker i vårsolen! Jag får massor med vårkänslor!" Vi satt där och pratade; om minnen och om framtiden. Vi beslutade oss för att kalla bänken; vår kärleksbänk. Det var en av de lyckligaste stunderna på länge. En halvtimme senare började vi promenera hemåt och jag gick och sjöng på någon låt jag varken kan melodin eller texten på, men det gick bra ändå. Linus skrattade och sa att jag var knäpp. Tillbaka på fälten igen sprang vi och jagades och pussades och skrattade, som nyförälskade. För efter exakt 17 månader tillsammans är vi fortfarande nykära.
Runt åttasnåret var vi hemma igen och vi gjorde oss en varsin kopp te och slängde oss sedan, trötta men lyckliga, i sängen där vi tittade på 'Spårlöst'. Vi käkade mackor framför 'Efterlyst' och sedan satte vi på en film; Den man älskar. Vi snaskade naturgodis och myste. Jag somnade dock flera gånger och såg sammanlagt ungefär halva filmen. Linus tyckte i alla fall att den var bra. Vid tolv låg vi nerbäddade i sängen och somnade en stund därefter.

(Bilder kommer..)

Under natten drömde jag någon mardröm och slängde mig upp och desperat frågade vartfan dörren var. Linus vaknade och tände och sade att han skulle titta efter. Haha, ingen av oss hade en aning om vadfan vi höll på med. Till slut insåg jag bara att det var en dröm och sprang på toa innan jag lade mig för att somna om. Klockan var då ungefär 03.00 och jag insåg att TV:n stod på i vardagsrummet. Detta var ytterst märkligt, då Linus och jag gick och lade oss sist och då var TV:n avstängd. Jag berättade för Linus och vi började försöka hitta förklaringar till detta mysterium. Vi skrämde verkligen upp varandra och till slut vågade ingen av oss att gå och titta efter. En halvtimme senare tog vi mod till oss och kikade in i vardagsrummet, där det visade sig vara pappa som inte kunnat sova och som gått upp och tittat på TV. Vi var lite skakis när vi en stund senare somnade igen. LOL.


På repeat i en veckas tid och i mitt huvud spelas den om och om igen.
(Den riktiga musikvideon är much better than this, men den enda som fungerade i bloggen var kombinerad med någon annan låt.)

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback