You start to wonder why you're here not there.

Jag inledde gårdagen med att sitta här och knåpa ihop föregående nostalgi-inlägg. Det tog närmare två timmar, så när jag sedan väckte Linus var klockan 14. Det sög att ha missat halva dagen, särskilt när det var så underbart väder ute. Vi käkade frukost framför TV:n och sedan tog jag en lång och skön dusch.
Under dagen bytte vi till sommardäck på bilen, åkte en sväng in till Flygis för att handla och under kvällen pluggade jag matte. Hur jävla duktig är inte jag som pluggar matte en lördagskväll? Jag har gett mig fan på att klara matte C-kursen, så fram tills nationella provet är det stenhårt pluggande som gäller.

När både Linus och jag hade pluggat klart var klockan närmare tolv, så då snaskade vi nachochips med guacamole framför ett par Vänner-avsnitt. Det var sjukt mysigt. Någon gång efter det somnade jag och vaknade inte förrän Linus väckte mig vid tre. Efter tandborstning kom vi i säng, där vi låg och mös och pratade. Vi pratade om universum och sådana existensiella frågor. Vad är universum? Tar det någonsin slut? Vi höll på att bli knäppa och vid halv fem gav vi upp. Linus: "Man blir helt dum i huvudet av att tänka på sådant där!". Jag håller med.

Vi vaknade tidigt redan vid tolv imorse och efter en del mys släpade vi oss ur sängen. Linus gick ner och gjorde frukost medan jag hängde framför datorn. Frukosten förtärdes i soffan, som vanligt, och där har hela dagen spenderats. Med undantag att jag gick ner och tog en dusch för någon timme sedan, har vi knappt rört oss ur fläcken. Jag har pluggat svensk språkhistoria (yay!) och Linus (och jag) har sökt jobb över nätet. Nu hoppas vi på napp.


JAG DÖR NÄR JAG LYSSNAR PÅ DENNA.
Så snuskigt jävla bra.

Crap
Crap from: Petra

Riktigt snygg blogg.


Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback