Six years of eternity.


Sweetsweet saturday:
Vaknade vid åtta, när en nyduschad älskling kröp ner brevid mig och pussade på mig. Vilket underbart sätt att vakna på! Packade ihop det sista och halv nio begav vi oss in till stan. Linus släppte av mig hemma i Vällingby och drog vidare till jobbet. Käkade, bloggade och segade innan jag hoppade in i duschen. Sedan sminkade jag mig noggrannt (noggrannare än jag gjort på flera veckor!) och valde noga vad jag skulle ha på mig. Det fick bli min
blåa älskade klänning. Innan jag sprang upp till Vällingby bytte jag väska - idag fick det bli en svart. Jag byter ju fram och tillbaka mellan en brun, svart och en grå (och vit sometimes). Nöjd och glad travade jag upp till V-by, där jag mötte älsklingsJojjo vid pressbyrån. Så mysigt att se henne igen. Vi hoppade på tuben och pratade-pratade-pratade. Klev av vid centralen och gav oss ut på jakt efter: en födelsedagspresent till Linus, ett par sneakers till Jojjo, en grå stickad kofta och ett par beiga byxor till myself. Vi hade det supermysigt during vår shoppingrunda och skrattade och pratade. Lyckopiller? Ohja. Efter att ha plöjt igenom nästan samtliga affärer inne i Gallerian skrek våra magar efter mat, så det fick bli vår tradition - Donken och en varsin "Lilla menyn". Det blev en riktigt mysig lunch.  Därefter gav vi oss återigen ut på jakt och många affärer, en massa provade kläder, massa prat och skratt senare, lyckades vi till slut hitta ett par sneakers och två halsband till Jojjo, en grå stickad kofta (dock inte riktigt en sådan som jag är ute efter, men den här var också söt) och ett lilarött nagellack till mig och en födelsedagspresent till älsk (men hittade inte allt jag tänkt, då båda affärerna som jag siktat in mig på hade stängt(?)!). Men vi blev nöjda. Innan vi tog tuben hem slog vi oss ner på ett litet café där jag drack en fantastiskt god latte. Sedan beslutade vi oss för att åka hemåt. Jag har nog aldrig förr åkt i en sådan fullproppad tunnelbanevagn som igår. Fyfaan. Hemskt. Men Jojjo och jag hittade en plats att dela på, så jag fick sitta i hennes knä. Det var ju mysigt det med om man tänker efter. Hemma i Vällingby kramades vi hejdå och när jag kom hem bytte jag om, målade naglarna och tånaglarna med mitt nya färgstarka(!) nagellack och snackade med morsan.

  
Tack för en fantastiskt mysig dag, sötnos!

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback