Who am I without you?

Efter jobbet igår kom älsk och hämtade upp mig. Blev så lycklig av att se honom. I vanliga fall ses vi ju inte förrän runt halv nio på kvällen, då älsk kommer hem från jobbet. Vi åkte hem, slängde i oss lite käk och sedan promenerade vi upp till Vällingby och hämtade ut våra biobiljetter. Halv sex slog vi oss ner med en stor popcorn för att avnjuta Mamma Mia. Den var kalas! Faktiskt riktigt bra och till och med Linus erkände att "den var över förväntan." Vi tog en liten promenad på hemvägen och när vi kom hem lade vi oss i sängen och pratade. Jag berättade vad jag gått runt och tänkt på en kortare tid och han lyssnade. Och gav råd. Och peppade. Och höll om mig. Efteråt kände jag mig lättat och förstådd. Jag beundrar verkligen hans förmåga att få mig att må bra. Oavsett omständigheterna. Alltid. Älskling.
Därefter blev det fryspizza till middag och en massa mys i sängen, innan vi vid halv hoppade i säng.

Today har varit  världens drygaste arbetsdag. Det fanns absolut ingenting att göra på hela förmiddagen. Jag har därför spenderat en hel del tid nedsjunken i min nyinköpta bok -
Ge aldrig upp. Inte helt fel ändå. Köpte den igår och har snart läst ut den. Den är helt underbar. Så tårdrypande vacker så att det gör ont. Fick verkligen kämpa med att hålla tillbaka tårarna i lunchrummet. Gah!

Uttrag ur Ge aldrig upp (mina favvisar!): "Nu ska jag gå och lägga mig och blunda och minnas hur dy brukar skratta när vi busar. Om jag ligger stilla i sängen och koncentrerar mig kan jag se dig framför mig.
Jag säger god natt till dig varje kväll och god morgon varje morgon. Hoppas att du inte tror att jag övergivit dig. Hoppas du förstår att jag finns kvar och längtar efter dig."

"Sov gott du, Marino. Om det är någonting jag kan lära dig som kanske är det viktigaste i livet, så är det att aldrig ger upp. Att aldrig låta någon trampa på dig. Att aldrig tillåta att någon gör något med dig som du inte accepterar. Att aldrig vara feg. Utan att oberoende av priset stå upp som en människa. Och att kämpa med allt du har för det du tror på. Sov gott, min älskade son."

Jag bara dör.

Check: Ringde upp min chef i förmiddags och frågade varför min garantilön (för tre dagar i början av juli) inte står med på mitt lönebesked. Han sade att det måste ha blivit något fel, men att han skulle fixa det. Skönt.
Ringde dessutom upp ungdomsmottagningen igen och fick äntligen en tid - om TVÅ veckor. Seriously? Ska dit och prata om att byta preventivmedel i alla fall. P-pillrena jag äter nu fungerar inte för mig längre. Mår bara dåligt. Men måste gå dit på öppet hus på måndag ändå. Tänker inte vara utan p-piller två veckor till. Inte en chans. Det räcker gott och väl med att jag har haft mens två ggr på en månad. Yay!

Now: Funderar på att ta en dusch och sedan lägga mig ner och försöka sova en stund. Behöver all sömn jag kan få. Eller så kan jag inte stå emot att fortsätta läsa boken. Vi får se vad som händer.

(FREDAG imorgon och min sista arbetsdag. Jajajajaja! Hallelujah moment, bitch!)


The real me? Löl.
Tagen på Grönan, då älsk och jag var där för ett par veckor sedan.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback