When you feel like breaking down.

Julafton: Likadan varje år. Julgröt till frukost, jullunch hos farmor (hon blev så lycklig när hon såg mig att hon blev tårögd) med släkten på pappa's sida, Kalle Anka (såg bara tomteverkstaden), sedan hem där Linus väntade, julklappsutdelning, vidare till mormor för julbord med släkten på mamma's sida. Sedan blev den lite annorlunda. Vid 19 tackade vi för oss och Linus och jag gick hem och packade, för att sedan åka ut till landet och fira jul där med. Kom dit strax före åtta, åt saffranskaka och sedan blev det ytterligare en julklappsutdelning. Mys.
Det blev en mysig julafton och jag fick bra klappar. En Ipod Nano, en hårtork, ett par rosa underbara tofflor, ett presentkort på Gina Tricot, ansiktsprodukter, smink, en partyväska, en "Blåsapa" som torkar naglarna, underkläder, choklad och pengar. Yay.

Juldagen: Vaknade och mådde sjukt dåligt. Åkte in till stan tidigt på morgonen, då Linus skulle jobba, och jag trodde att jag skulle spy hela vägen in. Fyfaan. Låg sänkt hela dagen med magont, illamående och feber. Kul! Linus kom hem vid halv fem och tog hand om mig, och det är nog bara han som kan få mig att skratta fastän jag mår piss. Älskling.
Vi låg och vilade framför TV:n hela kvällen. Tittade på Robert Gustafsson's "Lösvikt" - sjukt bra - och på HIMYM. Somnade vid tolv, med 38,5 graders feber.

Today: Vaknade när Linus gick upp och gjorde sig i ordning för att dra till jobbet. (Han jobbar 24/7 och är borta 10-12 timmar om dagen, vilket SUGER.) Somnade om när jag vinkat av honom och vaknade för en timme sedan. Febern har gett med sig och jag mår lite bättre än igår, men känner mig ändå helt slut. Ont i huvudet har jag också.
Tänker ligga här i sängen hela dagen och VILA. Måste försöka piggna på mig till imorgon, då jag ska jobba 8-17. Usch.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback