Take care of my memories.

Fucking tuesday: Är på pissigt jävla humör. Var precis uppe hos tidernas mest puckade läkare, för att få någon slags utredning av min hemska huvudvärk. Hon var totalt hjärndöd. Usch. Lyssnade inte på vad jag sa, sade emot mig, sa att jag skulle göra ditt och datt och struntade fullständigt i att jag sade att jag redan har gjort allt det där utan något jävla resultat.. Ja, ni fattar. Hon vägrade skriva ut mina vanliga tabletter, de ENDA som har hjälpt under alla dessa år. Det är fan tack vare dem jag har överlevt det här senaste året. Men NEJ. Skrev ut några andra, som har helt sjuka biverkningar. Yay. Och när jag frågade vad jag ska göra åt den här dagliga huvudvärken, svarade idioten att jag skulle ta Alvedon. HERREGUD. Om det hade hjälpt hade jag väl redan tagit det, men Alvedon har inte fungerat på flera år. Fick dock en remiss till att sjukgymnast, så mamma och jag gick dit och bokade tid. Ska dit i början på januari. Hon verkade i alla fall vettig. Alltid något liksom. BAH. Är så jävla-jävla-jävla trött på det här nu. Om inte den här s.k. behandlingen hjälper (vilket den inte kommer att göra..) skulle hon skicka iväg mig till en neurolog. Men woho. Det borde någon ha gjort för längesedan. Helvetesjävlapissanus.

Inte nog med att kärringen snuvade mig på mina vanliga tabletter, hon skrev som sagt ut några som har helt fruktansvärda biverkningar. Jag kommer inte ens våga ta dem, så jag är körd. Kommer leva med outhärdlig smärta resten av livet typ. Fyfan, vad glad man blir.
Vid begynnande migränhuvudvärk ska jag alltså trycka i mig:
- 1st 10mg's
Maxalt Rapitab, vilken ska lindra symptomen genom att dels ha en sammandragande effekt på de utvidgade blodkärlen och dels genom att påverka nerverna till dessa kärl.
De VANLIGA biverkningarna är bl.a.: bröstsmärtor, hjärtklappning, buksmärtor, HUVUDVÄRK(??!!!), sömnlöshet, andnöd.. And so on. Great. Man tror ju knappt att det är sant.

Mitt ENDA hopp ligger nu i sjukgymnastiken. Och akupunkturen. Men dit ska jag inte förrän i januari, så jag hinner ligga sänkt med fruktansvärd smärta många gånger innan dess. Jag hoppas-hoppas-hoppas verkligen att det kommer att hjälpa. SNÄLLA GUD, hjälp mig nu. För annars vet jag inte vad jag gör. Har ingen kraft kvar. Så om inte det där hjälper, ger jag upp. Ja. Jag gör fan det.

Now: Måste lugna nerverna med något. Är så förbannad att huvudvärken blir värre. Och det är ju inte okay.

Later: Ska iväg och fika med Carro P om ett par timmar, och det ska bli myspys. Känner att det i alla fall kommer att göra mig på bättre humör. Woho.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback