I close my eyes and the flashback starts.

Friday night: kan beskrivas med ett ord: HEMSK. Jobbade 16-21 och allt gick åt fanders. Det började med att Malcolm vägrade att kliva ur taxin när han kom från skolan. Efter en stunds misslyckad övertalning fick jag slita ut honom ur bilen. Och han var arg och skrek och var allmänt odräglig. Lyckades även (dock inte med flit) skalla mig på läppen. Yay. Resten av kvällen var han ett pain in the ass och hade sönder ett glas, hade ner en ljusstake i golvet, skrek, lade sig på golvet, grät och vägrade göra som han blev tillsagd. Han är ju sjuk, men ens tålamod tryter ibland ändå, kan jag ju säga.
Camilla höll sig lugn fram till middagen (som jag förövrigt lagade och jag KAN inte laga mat och särskilt inte en massa avancerade saker och jag var stressad som en idiot och var tvungen att laga en massa olika p.g.a. deras allergier.. FYFAAN), men sedan bröt helvetet lös där också. När jag sade åt henne att gå och kissa innan middagen blev hon rasande och hoppade och skrek och det tog nog en kvart innan hon lyssnade och gick på toaletten. Middagen förflöt ganska bra, fram tills att Camilla helt oprovocerat smällde ner tallriken och glaset i golvet, så att det flög spagetthi och saft överallt. Skickade in henne på sitt rum, men insåg då att hon inte hade tagit sin medicin. Så fick tvinga ut henne och sedan in igen. När jag och min kollega lyckats städa upp all röra, tänkte jag att "bara för att allt annat går åt helvete, så kommer väl Malcolm att bajsa på sig också", så jag satte honom på toaletten, men det kom ingenting. FEM MINUTER senare upptäcker jag att han har.. Gissa vad?! Bajsat på sig. Jag ville sjunka genom marken.
Ställde honom i badkaret för att duscha av honom, men han vägrade att stå still och jag hade förlorat mitt tålamod för längesedan. Till slut satte jag på honom pyjamasen, borstade hans tänder och gick ner till hans rum. Där läste vi en saga och sedan släckte jag lampan. (När man har släckt får man inte säga ett enda ord till honom och inte titta honom i ögonen. Bara ligga och vänta på att han somnar, vilket i värsta fall kan ta flera timmar.) Jag släckte lampan 19.45 och han låg och klappade händerna, gjorde ljud, slog i väggen, satte sig upp tusen gånger, och jag höll på att loose my mind totalt. Kl. 21 gav jag upp och Otto fick ta över. Kastade mig ut i kylan och andades ut. Linus kom och hämtade mig och när vi kom hem käkade vi middag, klädde granen och slog in några klappar. Somnade framför Björn Gustafsson - Ett Livsverk.

Saturday: Vaknade av att det gjorde fruktansvärt ont i ryggen, vid halv nio. Fantastiskt sätt att vakna på. Linus drog till jobbet för en timme sedan, så jag är helt solo. Är trött och vill helst av allt sova, men kan knappt ligga ner p.g.a. min fuckade rygg.  Bah.
Planerna för dagen är inte många, men jag MÅSTE kirra älsk's julklapp. Frågan är bara vadfan jag ska köpa. Usch, får fundera ut något. Ikväll ska vi åka ut till landet i alla fall. Har inte varit där hemma på snart två veckor, så det ska bli jättemys.

Crap
Crap from: Carro

Haha .. då är vi två som inte vet vad vi ska köpa! Hittade du nåt idag?

2008-12-20 @ 15:20:39

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback