Friday 1/2 | Carro's krogdebut.

När älsk och jag vaknade i fredags morse mådde jag som ett as. Var helt säker på att jag hade minst 40 graders feber och skulle dö. Vi segade i soffan hela dagen och jag försökte hålla mig pigg på alvedon. Runt fem-tiden kom vi äntligen iväg och åkte hem till Stockholm, för att fira Carro som fyllde myndig. Hemma hos mig slängde vi oss middag, tog en varsin dusch och fixade oss snygga på en dryg timme. Tio minuter för sent sprang vi upp till Vällingby där vi tog ut pengar och mötte Jojjo. Väl framme i Fridhemsplan mötte vi upp Segel och Tim och en liten stund senare kom födelsedagsbarnet, Niklas och Tobbe.

Kvällens första mål var Nivå, där förkröket skulle äga rum. På plats befann sig redan Lina (bl.a.) och vi bänkade oss vid ett stort bord. Jojjo och jag köpte en massa olika drinkar och världens godaste shottar och skrattade och pratade. Vi sjöng för Carro, Jojjo och jag sprang på två gamla klasskamrater som vi inte sett på flera år och hade det allmänt trevligt. Någon timme senare var vi tvugna att dra därifrån p.g.a. några tråkiga omständigheter och jag hade fått i mig så pass mycket på så pass kort tid, att jag knappt kunde resa mig upp. Heh.

Vi vinglade bort till tuben, där vi mötte upp bästaste Carro, Amanda och Sofie, som också skulle joina oss under kvällen.  Åkte in till stan för att inta kvällens riktiga mål, Berzelii Bar. Det första vi gjorde när vi kom in var att rusa in på toaletten och sedan till baren för att hinna handla innan happy hour tog slut. Vi pratade och skrattade och jag och Jojjo sjöng Lambo för Carro, men hon bangade bordet. Någon timme och mycket alkohol senare dansade vi och skreksjöng med i låtarna. Fett roligt.

Alkoholintaget ökade för var minut som gick, så kvällen kunde ha slutat bättre. Vid halv två var min pojkvän rätt rejält förfriskad och mådde som ett as. Vid två-tiden lyckades jag äntligen få med mig honom hem och vi kom i säng vid halv fyra. Sammanfattningsvis var kvällen mycket rolig, fastän den inte blev som någon hade tänkt sig.
(För övrigt sög det att alla hade glömt sina digitalkameror, så Carros födelsedag blev inte förevigad. Fett synd.)


Crap
Crap from: Mickis

Jo de var riktigt synd att ja inte kunde följa med, hade följt med om jag var hemma..
vilka var gamla klasskompisarna?:)

2008-02-04 @ 18:41:41

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback