I'm a freak and I don't really give a damn.

What happened yesterday? Nothing extraordinary, actually. Jag vaknade (som alltid) innan älsk, så jag satt en stund vid datorn och sedan gick jag ner för att fixa frukost till oss. Jag kände mig otroligt snäll. Väckte Linus och åt frukost framför TV:n. Därefter blev det stressigt som fan, eftersom vi had to go to apoteket innan dem stängde. Vi hann med fem (5!) minuters marginal. Det kallar jag skillat. Vi proemenerade runt ett slag i Norrtälje, men tröttnade ganska snabbt med tanke på att affärernas utbud suger. Bajs.

Åkte hem och när vi svängde in på vår väg, den sista vägen innan man kommer fram till huset, såg vi två jättesmå barn på en fyrhjuling alldeles intill vägen. Älsk och jag: VADFAN var det där? Vände bilen och åkte tillbaka. Inte en chans att jag kunde lämna två små barn vid vägen, helt ensamma. Gick fram och frågade hur gamla dem var, vad dem hette och var deras föräldrar var. Dem var fyra (4!!) och två&ett halvt (2½!!!) år. Deras pappa var tydligen uppe i skogen och gick (!?). Och hade sagt att dem fick åka i för väg. Hmms. Jag stod och väntade och pratade med dem i almost tjugo minuter och dem var så jäkla söta. Efter ett tag kom en kvinna springade och började skrika på dem. Deras pappa var tydligen och letade efter dem i skogen och det visade sig att dem hade åkt i väg utan lov. Herregud. Hur jävla svårt kan det vara att hålla koll på sina barn?! Jag var fett upprörd. Dem hade lätt kunnat åkt ut på vägen och blivit påkörda. Idiotiska föräldrar.

På kvällen..


Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback