My fucking årsresumé av år 2007.

Det är den första januari tjugohundraåtta (2008!) idag. Hur jävla sjukt som helst.
Ett nytt år, ett nytt kapitel, ett nytt oskrivet blad, i mitt liv.


År 2007 har faktiskt varit ett av dem bästa åren hittills i mitt liv.
Nyåret mellan 2006 och 2007 firades ute på Ljusterö, tillsammans med Linus, tre av mina bästa vänner; Carro, Linda och Avin, och en massa andra festsugna människor. Årsskiftet blev en riktigt rolig och lyckad kväll. Jag var nykär; Linus och jag hade varit tillsammans i en dryg månad och livet kändes som ett enda stort lyckopiller. Året började så bra som det möjligtvis kunde.

Januari fortsatte lika bra som den hade börjat och jag var lycklig som aldrig förr. Den första snön kom och Linus och jag, tog tillfället i akt, i total eufori, tillsammans med Tobbe och Lina och åkte pulka en hel natt.
Linda fyllde 18 år och inledde dämed alla 18 års-firanden som året bjöd på.
Det enda som fanns i mitt huvud, hela tiden, var Linus. Aldrig hade jag varit så kär.
Även februari fortsatte i lyckans och kärlekens tecken och all lediga tid spenderades med älsklingen. Varenda helg myste vi på landet, och många gånger tillsammans med Carro & Niklas och Tobbe & Lina.
I mars kom årets andra 18års-dag och denna gång var Avin den lyckliga. Hon gick ut på krogen och det sög, för att jag inte fick följa med. Längtan och väntan på min 18års-dag blev ett bittert faktum.
Våren började spira och jag har aldrig uppskattat våren mer än då.

I april var det så jävla mycket vår och jag var så jävla lycklig.
Jag minns hur jag slet i skolan, för att andra året på gymnasiet snart var över. Månaden avslutades med ett lyckat och underbart valborgsfirande ute på landet med ganget.
Maj inleddes med galet festande för att fira att Lina fyllt myndig. En vecka senare var det Mickis tur att bli myndig, men jag var sjuk och missade hennes fölsemiddag. Det SÖG.
Stressen-pressen i skolan blev värre och värre för varje dag som gick och det blev många långa kvällar och nätter med pluggande. Det var tufft, men jag överlevde.
Linus och jag firade ett halvår den artonde och det var en av mitt livs lyckligaste dagar. Vi var kärare än någonsin.
Längtan efter att fylla arton trappades upp för var dag och jag började förväntansfullt räkna ner dagarna.

I juni kom dagen jag hade längtat och räknat ner till; min 18 års-dag. Min födelsedag blev helt underbar och minnesvärd. Dagen spenderades med älsklingen och på kvällen blev det krogdebut med vännerna.
Jag sommarjobbade och det var förjävla drygt. Det var dock FETT lättförtjänta cash, så jag kunde ju inte banga.
Det var riktig jävla sommar och det ägde. Linus och jag dock årets första dopp, åkte båt, picknickade på en klippa och livet var underbart.
Carro tog STUDENTEN(!) och många dagar spenderades solandes, mysandes, fikandes med vännerna.
Midsommar firades på landet med alla lantisar.

Carro fyllde tjugo (20!) i juli och det firades med utgång.
Större delen av juli spenderades ute hos älsklingen med honom och vännerna här ute. Det blev många krökkvällar, grillkvällar och kvällsdopp. Helt fucking underbart.
Augusti inleddes med en hel dag på Grönan tillsammans med Avin, Carro och Leyla. Det var sjukt roligt och jag åkte flera saker som jag aldrig tidigare vågat mig på förut.
Sensommaren kom och vädret var fantasiskt. Vi (jag och älsklingen) tillsammans med Tobbe & Lina och Carro & Niklas rodde över Largen och hade pick-nick på en mysig ö. Kvällen var sjukt fin och det var alldeles stjärnklart och rosa på himlen när vi sent rodde hem.
Augusti och sommaren avslutades med att Linus fyllde arton och det firades med en galen fest med vänner här ute och från Stockholm. Sommaren kunde inte ha avslutats bättre.

Hösten tog fart ordentligt i september och det var faktiskt första gången jag älskat hösten. Den fick (får) mig att tänka på Linus och mig, eftersom det då var ett år sedan vi insåg att vi var kära i varandra. Det är vår årstid.
Skolan drog igång på allvar och det kändes underbart att påbörja det sista året på gymnasiet. Hallelujah.
Det blev många tekvällar med älsklingen, många höstpromenader med vännerna och massor med fikor tillsammans med bästa vännen Carro. Precis så ska en höst vara.
Oktober var ungefär likadan. Leyla fyllde arton och skolan rullade på.
När november kom var alla färggranna höstlöv försvunna och hösten var inte längre så härlig.
Linus och jag firade äntligen ETT ÅR tillsammans och det ÄR den lyckligaste dagen hittills i mitt liv. Vi tog in på hotell och det var helt underbart och fett romantiskt. Lyckligare än så har jag aldrig varit.
Och helt plötsligt var det december och året började leda mot sitt slut.
Tre av mina vänner; Carro, Niklas och Jojjo fyllde arton. Niklas firades med utgång och det var längesen jag hade så roligt som då. Julen var mysig och firades med familj, släkt och pojkvän. 

Och igår var det nyårsafton, år 2007's sista dag och ett nytt kapitel i mitt liv har precis börjat.
Gårdagen firades, efter många om och men, hos Tobbe. På tolvslaget skrek vi GOTT NYTT ÅR(!) och Linus och jag pussades och kramades och han sa att han älskade mig och att det här skulle bli vårt år. Vårat andra år tillsammans. (Eller tredje, om man räknar som vi gör. ^^)

Året som gått har varit fantastiskt och jag kommer se tillbaka på det som ett underbart och minnesvärt år. Jag har lärt känna många underbara människor och gjort så mycket roliga saker. Linus och mitt förhållande har blivit starkare och starkare och vår kärlek har blivit odödlig.
Jag har insett hur viktiga mina vänner är och Carro, bästaste Carro, blir mer och mer viktig för varje minut som går.
Jag älskar året som varit och hoppas innerligt att året som nyss börjat kommer att bli minst lika fantastiskt.

Happy new year, lovers!

 

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback