Without you I'm dying.

Igår var den bästa dagen på länge. I alla fall i det stora hela.
Linus och jag vaknade sent och låg kvar och drog oss ett tag innan vi gick upp och lade oss framför TV:n och glodde på en massa skitprogram. En frukost och ett par timmar senare började, till min lycka, en massa Top Model-repriser, som jag tvingade älsklingen att titta på. Skitmys, faktiskt. Hela dagen gick och jag tycker inte att vi hann vakna innan det blev mörkt ute igen. Det känns som om vi inte har sett sol eller dagsljus på flera månader. Vi går och lägger oss sent eller snarare tidigt varje natt, typ precis innan det börjar ljusna, och sedan sover vi bort hela dagen och går upp strax innan det mörknar. Det börjar bli dags att vända tillbaka dygnet, med tanke på att skolan börjar i övermorgon(!). FAN vad jag inte vill.

Klockan blev fem och jag tyckte det var dags att hoppa in i duschen, där jag upplevde mitt livs värsta trauma.
Färdigduschad stod jag och torkade håret med handduken och slängde, helt oanandes av vad som komma skulle, en blick ner i golvet, där jag till min fasa såg något litet, grått MED SVANS på golvet, några ynka meter ifrån mina fötter. Jag blev helt stel och kände paniken komma smygande. Jag bara stirrade på det, för att försöka se vadfan det var för något. EN MUS!
Jag höll på att dö. Jag lovar att jag var några sekunder ifrån en hjärtinfarkt. FYFAN. Jag kunde inte fatta att det låg en MUS några METER ifrån MINA FÖTTER. Genast såg jag det värsta scenariot framför mig; att den skulle börja springa omkring där inne vid mig och mina fötter och kläder (som låg på golvet). Då vet jag inte vad jag hade gjort.
Skakig och panikslagen slängde jag dyngsur på mig mjukisbyxorna och en tröja och packade snabbt ihop kläderna som låg farligt nära den vidriga varelsen, och slängde mig ut genom dörren. Jag rusade upp, med droppande hår och andan i halsgropen, där Linus befann sig. Jag fick inte ur mig ett ord och han undrade vadfan det var med mig. Till slut lyckades jag få honom att förstå vadfan det var frågan om och han gick ner för att titta efter. Efter ett tag kunde Linus och hans farsa konstatera att mushelvetet var död. Jag kände mig ganska dum. Men vadfan, hur skulle jag kunna veta det. Den hade lika gärna kunnat var fullt levande. Herregud.
Jag skakade länge efter det och får rysningar längs hela kroppen bara jag tänker på det.

När jag återhämtat mig satte jag mig framför TV:n och sminkade mig, medan Linus åkte för att hämta hit Niklas och Segel. Det tog evigheter för grabbarna att komma hit, så jag hann både sminka mig krogsnygg och torka och locka håret. Och prova min nya klänning som jag skulle ha kvällen till ära.
Till slut kom dem hit och då satte vi oss ner för att spela poker, förkröka och fördriva tid, medan vi väntade på mat.
Vid kvart i åtta var vi mätta, lagom glada och förfriskade, partysnygga och redo för kvällens bravader. Mamma Eva skjutsade upp oss till vägen där vi skulle ta bussen. Den var sen, som alltid, så vi fördrev tiden och försökte hålla oss varma (det var fittigt kallt!) genom att kasta och försöka ha sönder en flaska. Ingen lyckades innan bussen kom.

Hela vägen in till Norrtälje satt jag som på nålar. Jag var så jävla kissnödig att jag höll på att dö. Kunde knappt prata för att jag var tvungen att koncentrera mig för att inte kissa på mig. Fyfan. Grabbarna gjorde det inte heller lättare, genom att hela tiden få mig att skratta. En lång och hemsk halvtimme senare slängde vi oss av bussen och sprang bort till "På G". Jag rusade in på toaletten och fan vad skönt det var.
Vi bänkade oss i sofforna och ökade alkoholintaget. Ett litet tag senare kom resten av gänget, som skulle gangbanga med oss på krogen; Ante, Martin, Minna och Alex. Fast jag har fan för mig att det var en till. Hmm.
Vi drack och snackade tills det var tid nog att dra vidare till Mobergs. Jag och Minna hade tjejsnack hela vägen dit och det var kallt som fan.
Väl framme träffade vi Amanda, som precis fyllt arton och var på krogen för första gången. Vi pratade, drack och sjöng för henne. Mycket alkohol och några timmar senare intog vi dansgolvet där vi dansade som galna. Fett roligt. 

Vid stängningsdags drog vi därifrån och Linus och jag försökte hinna ikapp Niklas och Segel som hade gått i förväg, för att bråka med några töntar från Stockholm. Killarna var skitsmå och såg jätterädda ut, så jag tyckte nästan synd om dem, när Niklas och Segel knuffade och skrek på dem. Linus tyckte det var fett roligt och nästan skrattade så att han grät, medan jag tjatade och försökte lugna ner dem andra två. Den stackars stockholmaren hade tydligen erbjudit Niklas att bjuda på en korv, för att slippa bråk, vilket vi skämtade om resten av natten. Haha.
Vi handlade chips och korv på Statoil innan mamma Eva kom för att hämta hem oss.
Det tog ett bra jävla tag innan alla kom i säng och jag tror inte vi somnade förrän vid sex.



Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback