You can hold my hand if you want to.

Le tuesday spenderades tillsammans med Niklas och Carro ute på sjön. När jag har tid tänkte jag slänga ihop ett mer utförligt inlägg om dagen och givetvis publicera en massa bilder. Det kommer antagligen samtidigt som Gräsö-inlägget (som är påbörjat, men långt ifrån färdigt).


Yesterday

åkte älsk och jag in till stan, för att mamma och jag beslutat att jag behövde gå till läkaren. Mamma och Linus följde med som sällskap och stöd. Läkaren var något av det underligaste jag träffat på och morsan och jag bara tittade på varandra. Vi var stumma. Han konstaterade dock att jag har en bihåleinflammation och en infektion i hals och mun. När han kände på mina halskörtlar (heter det då?) så utbrast han: "OJ!" Ni kan ju förstå hur ont jag har haft (har). Han skrev ut antibiotika, nya astmamediciner, någon nässpray och nya migräntabletter. Jag känner mig som en jäkla narkoman.
Efteråt promenerade vi hem till my parents och fikade, innan Linus och jag begav oss hem till landet igen. På vägen käkade vi på Donken - Chicken Mc Nuggets - my fucking favourite. När vi kom  hem mådde jag som ett as och jag sov en stund i soffan. Efter lite käk släpade vi oss ut på en underbar kvällspromenad. Solen höll på att gå ner, det var alldeles vindstilla och tyst och jag blev lyckliglyckliglycklig. Sommaren på landet går inte att mätas med något annat (förutom våren, hösten och vintern ute på landet förstås. Alla årstider är det bästa jag vet. Det blir så mycket mer tydligt här ute. Tack och lov som fan att jag i princip bor mestadels av tiden här!). När vi kom tillbaka slog vi oss ner ute på altanen och spelade kort och pratade. Mys som fan. Sedan kröp vi ner i soffan och tittade på filmen "Fear". Och den var förvånansvärt bra. Ett par SATC-avsnitt senare somnade vi båda två. Vaknade igen vid kvart över tre och en kvart senare ringde Tobbe. Vi hade nämligen lovat att hämta honom och Niklas inne i Norrtälje. En halvtimme senare hittade vi dem på Flygfyrens parkering, åkandes och knuffandes på en kundvagn, haha. På vägen hem stannade vi vid Statoil och vid halv fem släppte vi av dem hemma hos sig. Linus och jag åkte hem, borstade tänderna gick och lade oss. Innan vi sade god natt hann vi även med ett Vänner-avsnitt.

Right now: Har precis kommit in efter att ha legat ute och stekt i solen. Jag pressar brännan nu som fan, eftersom jag börjar jobba nästa vecka. Och jobbar tre veckor framåt. Så nu gäller det. Jag är förbannat brun och jag är nöjd som fan. Även om jag inte skulle tacka nej till att bli ännu brunare. Men men.
Nu tänkte jag hoppa in i duschen och sedan försöka hitta på något att göra. Imorgon ska älsk och jag till Grönan. Jag längtar som fan. Det ska bli oförskämt mysigt.

(Jag håller på att bli tokig på den här jävla hemsidan. Den fungerar aldrig som den ska. Vadfan är grejen med att "yesterday" ligger ett snäpp upp, när jag inte publicerat det så? Och varför går det inte att ändra? Jävla pisshelvete.)

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback