It's all I ever needed.

Här följer en kort och ganska trist update av min fredag-tisdag, och jag ber om ursäkt för det. Men.. jag är i princip nyvaken och jag har ingen ork att sätta mig ner och ösa ut en massa detaljer i ett fem meter långt inlägg som ändå ingen kommer orka ta sig igenom. Sådan är jag.

Le midsommarafton: Dagen började med den tradionsenliga sillunchen hemma med familjen, som smakade fucking utsökt. Linus jobbade på förmiddagen (no shit? när jobbar han inte?), så inte förrän vid halv tre-tiden var han hemma. Efter en liten uppfräschning åkte vi sedan bort till mormor för att käka ännu mer. Smörgåstårta stod på menyn och vi åt oss spyfärdiga. Fyfaan, vad gott det var. En efterrätt, lite slapp i soffan, tusen försök att få tag på Linda och mysumgänge med mormor senare, hade klockan hunnit bli fyra och vi åkte hemåt för att hämta det sista av våra saker. Kvart i fem kunde vi äntligen hämta upp Linda och fortsätta ut mot landet. Väl hemma började vi fixa oss partysnygga och någon timme senare anlände vi till Lina. Jag har inte mycket att säga om kvällen, men den innehöll både det ena och det andra. Alkohol, fem-kamp (som Linus och jag tog hem segern i! hah!), mysigt umgänge, serious talk, ilska, glädje och självklart badbaljan. Det blev en lång natt och vi kom inte hem förrän vid halv fem på morgonen.

   
   

      
Saturday: Linus och jag vaknade av att Linda bankade på dörren och ansåg att vi skulle gå upp vid ett-snåret. Vi segade i soffan, käkade toast till frukost, Linda och jag tog en rökpromenad på grusvägarna och pratade om livet, kollade på SATC och somnade i soffan, alla tre, sida vid sida. Vid halv åtta stressade vi hem till Lina för att hämta vår bil och sedan vidare upp till bussen. Vi kramade Linda hejdå och när vi kom hem käkades det middag.
Vi spenderade kvällen mysandes i soffan. Precis lika mysigt som vanligt.

Sunday: Jag har absolut inget minne av hur vi spenderade dagen, men jag tror (och antar) att vi låg i soffan och plöjde SATC-avsnitt. Har dock ett minne av att vi tog en myspromenad på kvällen. Mys!

Monday: Vi startade dagen med att vinka farväl till familjen som drog på semester och lämnade huset till oss. Linus och jag är alltså ensamma hemma hela veckan. Helt underbart. Nästa gång vi vaknade var klockan mycket och vi masade oss ner för att käka frukost. Den avnjöts nere i soffan framför TV:n innan jag hoppade in i duschen. Framåt fem-tiden anlände vi till Norrtälje, där vi spenderade någon timme nere på stan. Jag köpte hårborttagningsvax, så jag blev nöjd. Innan vi åkte hem shoppade vi loss för femhundra spänn inne på Flygfyren också. När vi kom hem lagade och käkade vi middag. Jag blev så mätt att jag inte kunde gå. Fyfaan. Vi myste i soffan ett tag och därefter beslutade vi oss för att röka vattenpipa. År och dagar sedan sist! Det var förbannat mysigt och vi pratade om sommaren, om framtiden och minnen och det gjorde mig lycklig. En timme och ett par förfrusna tår senare kröp vi ner i soffan med en varsin skål glass och plöjde SATC. Fucking underbart!

Yesterday: Vi startade dagen med en frukost nere i soffan och det ägde. Sedan följde ett par stressiga timmar innan vi till slut kom iväg. Vi kutade runt inne på Flygfyren ett tag innan vi kunde åka hem till Linus' farmor och farfar. Hans farmor fyllde nämligen åttionio (89!) år och det skulle firas. Vi åt middag och tårta och det var mysigt. De är så söta.
Inte förrän vid halv åtta kom vi hem och vi checkade läget med kaninerna och katterna. Vi är ju plastföräldrar åt allihopa nu när när de andra är borta. Klockan åtta slog vi oss ner i soffan med lite att äta och kollade på sommarens första avsnitt av Allsång på Skansen. SÅ MYS! Det är ett rent jävla sommartecken och jag älskar det.
I måndags natt bestämde älsk och jag oss för att ha en nostalgikväll, så efter programmets slut, riggade vi återigen upp pipan. Vi satt ute i kvällskylan och rökte och lyssnade på nostalgimusik. Musik som vi lyssnade på för ett och ett halvt år sedan ungefär. Snacka om mys. Någon timme senare drev kylan in oss och vi började fixa i ordning lite saker inför vår nostalgikväll. Precis i början av vårt förhållande låg vi alltid och kollade på film i soffan på nedervåningen. Vi brukade käka chips och glo på brända och dåliga filmer. Detta bestämde vi oss för att återskapa. Vi flyttade soffan så att den stod precis som den gjorde då och sedan dukade vi upp med chips (som vi inte ätit på typ flera månader!) och ost och kex. därefter snaskade vi och kollade på filmen Eurotrip (som vi självklart sett förut), men jag somnade innan den hann sluta. Precis som förut. Jag vaknade någon timme senare och älsk och jag myste järnet. Vi låg och pratade hela natten nere i soffan. Om minnen, vänner, landet, drömmar, problem, kärlek, framtiden och det gjorde mig så gott. Han får mig alltid att må bättre och se ljusare på saker och ting. Vi kom fram till en del saker också, så det kändes hur bra som helst.
Inte förrän vid fem gick vi oss lade oss och då hade solen hunnit gå upp för längesedan.

   
   


Crap
Crap from: Carro

ser mysigt ut :)

2008-06-25 @ 21:55:12

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback