There's no need to complicate.

Veckan som gått: har bestått av jobb, jobb och jobb. I princip har jag inte gjort annat än att jobba, sova, äta och nyttja toaletten. Fruktansvärt. Att gå upp 05.20 varje morgon och sedan jobba till sent på eftermiddagen är ingenting jag kan rekommendera. Det enda positiva är att det den 25:e juni kommer casha in en massa pengar på mitt konto, och att jag får helt fruktansvärd bra träning på jobbet. Jag går runt i rask takt i ungefär sju-åtta timmar i sträck och lyfter dessutom flera ton. I fredags hade jag lyft 3 ton. Och nej, det är inte ett skämt. Av oss sex, fem killar och jag, som var på utbildningen nu i veckan, kom jag tvåa. Endast en hade lyft mer än mig. Det kändes jävligt nice. Jag kommer alltså att tappa ett par kilo och bygga ett par muskler om man säger så. Mycket effektivare än älsk's och mina powerwalks (som för övrigt skall fortgå ändå.) Hell yäss!

Friday: Jobbade hela dagen och kom inte hem förrän vid kvart över sju. Lade mig i sängen för att vila, men slocknade på en gång. Detta innebar att jag både missade bästaste Mickis utspring och mottagning. Hon tog alltså studenten i fredags, och jag missade hela baletten p.g.a. att jag var tvungen att jobba. Det sög.
Några timmar senare vaknade jag av att Linus pussade på mig och sedan beslutade vi oss för att åka hem till landet. Klockan var mycket när vi äntligen kom hem och jag somnade nästan direkt. I soffan. Vid halv två kröp vi ner i sängen och somnade på en gång.


Yesterday:
Vaknade någorlunda utvilade efter nio timmars sömn och var på bra humör. Underbart väder och ledighet. Det kunde inte bli bättre. Till frukost gjorde vi hallon&mangosmoothie och jordgubb&banansmoothie, som vi avnjöt ute på altanen i solen. Sedan gjorde vi iordning lite käk inför vår planerade picnic. Ett par timmar senare gav vi oss i väg med bilen och picnic-väskan. Vårt mål: att hitta en mysig klippa vid vattnet, ute på Ljusterö. Det visade sig vara lättare sagt en gjort. Efter en timmes letande hitta vi dock den ultimata platsen, där vi slog oss ner. Vi käkade, solade och myste. Underbart att kunna springa omkring i bara bikini. Det var ju ett tag sedan sist, om man säger så. Några timmar senare drog vi oss hemåt, där vi hoppade in i duschen. Någon timme senare var vi redo att bege oss hem till Lina, där vi skulle dricka lite vin och spela kubb med Tobbe och Lina. Även Carro och Niklas kom förbi ett tag och spelade lite kubb med oss. Vi hade vansinnigt roligt och hela natten spenderades sittandes på Linas altan, pimplandes vin, pratandes och skrattandes. Vid tre-tiden var älsk och jag tvugna att åka hem, eftersom Linus jobbar idag.

    
   

Today: Det var fruktansvärt att kliva ur sängen i morse, har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv. Fyfan.
När jag kom hem till mina föräldrar slängde jag mig i sängen och har legat där sedan dess. Nu skall jag hoppa in i duschen och börja göra mig iordning, för idag skall jag träffa älskade och bästaste Carro. Det är efterlängtat och det ska bli underbart mysigt. Som alltid.


 
Enligt mig: Jason Mraz's bästa låt.
Så oseriöst mycket bättre än hans överskattade och uttjatade "I'm yours". ´Jag förstår inte att folk inte tröttnar.
Och jag förstår inte varför radion inte kan spela någon annan av hans andra (bättre!) låtar.
Fett synd.

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback