De bästa 547 dagarna i mitt liv.

I söndags, på min och älsk's ett och ett halvt års-dag, vaknade vi till liv någon gång på förmiddagen. Efter en del mys i sängen slängde jag ut Linus ur vårt rum, för att fixa och finslipa på min överraskning. Det tog längre tid än jag förutspått och inte förrän vid två-tiden blev jag färdig. Och fytusan vad nöjd jag blev över resultatet. Därefter käkade vi frukost och sedan beordrade älsk mig att gå och ta en dusch, med förklaringen att vi skulle åka iväg någonstans. Jag blev förbannat nyfiken och försökte få honom att ge mig några ledtrådar, men han teg som muren. Efter en varsin dusch, packning (att vi skulle sova borta var den enda ledtråden jag fick!) och lite fixning hoppade vi in i bilen. På vägen stannade vi och uträttade ett par ärenden och till slut hamnade vi inne i stan. Linus present och överraskning var nämligen en natt på vårt hotell. Samma hotell som vi firade vår ett års-dag på. Jag blev vansinnigt lycklig. Denna gång hade vi dessutom ett större och mer romantiskt rum. Jag insåg att jag har världens bästa pojkvän. Efter lite mys  på rummet promenerade vi ner till Odenplan för att käka en snabbmatsmiddag, då vi kvällen innan hade varit ute och ätit finmiddag, för att fira lite i förskott.
En stund senare kom vi hem till rummet igen och vi myste framför TV:N en stund, innan Linus beordrade mig att gå in på toaletten och stanna där tills han sade att jag fick komma ut. Jag gjorde som jag blev tillsagd och spenderade säkert närmare tjugo minuter, ensam inne på toaletten. Oerhört givande, jag lovar.
Till slut gav Linus mig grönt ljus och jag gick ut. Jag möttes av en massa tända ljus, utströdda rosblad i hela rummet och sängen, champagne, jordgubbar och grädde. Det var sagolikt vackert. Vi pussades och kramades en lång stund innan 
 vi myste ner oss i sängen, där vi drack champagne, skålade och åt jordgubbar med grädde. Helt jävla underbart. Sedan bytte vi presenter och Linus blev chockad och vansinnigt glad över min present. Det var en bok som handlar om oss. Dikter, texter och bilder som berättar om de två åren vi känt varandra och de ett och ett halvt åren som vi har varit tillsammans.
Resten av kvällen myste vi i den jäkligt sköna, stora och fluffiga sängen, och njöt av stämningen, kvällen och varandras sällskap. Någon gång vid tre tog tröttheten över och vi kröp ner under täcket och somnade sida vid sida.

Dagen efter vaknade vid av alarmet vid halv nio, och en stund senare åkte vi ner för att avnjuta hotellfrukosten. Helt makalöst god och vi åt oss nästan spyfärdiga. Därefter hade vi två timmar att fördriva tid på rummet, så vi myste i sängen framför TV:n och sedan tog vi en gemensam dusch innan vi började packa ihop alla våra saker.
Ett par timmar senare var vi hemma  på landet igen, där vi spenderade dagen och kvällen i soffan. Fett mys.

(Bilder kommer när jag orkar och har tid..)

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback