You won't find somebody else like me.

Vid halv sju-snåret igår kväll kom Linus hem från jobbet och vi hoppade in i bilen. På vägen hem till landet stannade vi i Vällingby där vi köpte en varsin blomma till våra morsor. Efter en snabb sväng hemma för att lämna presenten. begav vi oss ut till vischan. Det blev en Donkenmiddag på vägen och det var jävligt nice. Vi sjöng högt och skrattade hysteriskt på vägen ut. Kom fram till att vi har som allra roligast i bilen. När vi kom hem myste vi lite innan vi pluggade järnet i någon timme. Vid halv elva gav jag upp och lade mig i sängen för att vänta på att Linus skulle bli färdigt med sitt. Jag slocknade på en gång. Så är det alltid. Det spelar ingen roll hur många timmar jag sovit natten innan eller hur mycket klokan är - lägger jag mig ner en kortare stund så somnar jag bums. Det stör mig lite. Vaknade av att Linus väckte mig vid tolv. Då myste vi ner oss i soffan med lite kvarlämnade jordgubbar, körsbär och choklad, samt en utsökt kopp te. Sedan plöjde vi igenom 5-6 Vänner-avsnitt. Det finns ingenting bättre. Vid tre gav vi upp och gick och lade oss.


 
Spelades på radion i bilen på väg hem yesterday. Har inte hört den på år, men den gör mig lycklig.


Vaknade vid tio-tiden och låg kvar och drog oss en halvtimme. Någon timme senare var vi redo att dra in till stan och jag stresspluggade i bilen i sista stund. Var nervös som satan. Väl framme i plugget gick jag med darriga ben upp till lärarrummet och bad en stilla bön innan jag knackade på. Min mentor hade, inte alltför otippat, glömt bort att jag skulle göra provet idag. (Det egentligen provtillfället är imorgon..) Sedan beslutade han sig för att förhöra mig muntligt. "NEJ, FAN I HELVETE!" tänkte jag och log lite stelt. Han är nämligen känd för att göra extremt svåra och otydliga prov och nu när han skulle ställa frågorna muntligt kändes det som om det skulle vara nästintill omöjligt att förstå någonting. Och precis så blev det. Han ställde ett par kryptiska och invecklade frågor och jag fattade ingenting. Observera då att jag hade pluggat som fan. Jag svarade "jag vet inte" på säkert hälften och resten svarade jag i stort sett fel på. Jag lyckades pricka in några fåtal rätt och tio minuter senare gav han upp. Han sade: " Det där var ju inte lika bra som det du brukar göra, men du har visat en god vilja.. så du har det betyg du vill ha." Tackar. Nu har jag även mitt MVG i samhällskunskap c och det känns jävligt nice. Nöjd som få gick jag därifrån och mötte upp Linus.

Now: Kom hem för 45 minuter sedan, efter en timmes powerwalkande och jogging. FY SATAN, vad nöjda vi är över oss själva. Uppfriskade och uppiggande som fan. Detta skall hädanefter bli vår kvällsliga rutin. Hell yäss.

Tomorrow: Work, work.. Har lite lätt ångest, måste jag erkänna. Efteråt väntar i alla fall en efterlängtad middag med bästaste Carro. Något att se fram emot under jobbdagen alltså.



My beloved Carro och myself, maj 2006.
Höll på att trilla av stolen när jag insåg att det är taget för över två år sedan.
Gosh, vad tiden springer iväg..

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback