The truth.

Hundra sanningar om mig.

- Jag har två mellannamn: Emelie och Jeanette..
- .. Och två efternamn.
- Som barn vägrade jag att bli kallad Jessica eller Jessi, utan jag jag döpte helt sonika om mig själv till Sassa.
- Jag är döpt, men inte konfirmerad.
- Jag har en äldre bror, som är 8 år äldre än mig.
- Jag är högerhänt.
- Första gången jag blev kär var i Christian på lekis. Vi var 4 år gamla och ihop.
- När jag var 6-7 år gammal dansade jag balett, men slutade tvärt när vi fick en ny lärare. Han var mörkhyad och hette Pepsi. Orsak: Jag skäms för att säga det, men jag antar att jag blev rädd.
- Jag har även spelat fotboll som yngre och under det året lyckades jag och laget kamma hem en brons och en silvermedalj.
- Under åren har jag även provat på basket, men insåg snabbt, att det inte alls var min grej.
- Jag har sedan barnsben varit mycket intressad av att rita och måla. Tillsammans med min morfar (som var konstnär) målade jag två oljefärgstavlor som hänger hemma i vardagsrummet. Jag hade talang.
- Jag har alltid haft svårt för tecknat och inte ens som liten tittade jag på tecknade barnprogram.
- Min första riktiga utlandsresa var till Italien..
- .. Jag har dock aldrig flygit. Någonsin..
- .. Och detta beror på att jag är sjukt flygrädd.
- Jag har astma och hade stora besvär som liten. Idag tar jag medicin en gång om dagen.
- Jag är allergisk mot nötter och myggbett och är överkänslig mot nickel, starka dofter och en del annat.
- Jag har aldrig flyttat, utan har bott på princip samma fläck hela mitt liv.
- Jag har aldrig gått på dagis eller hos dagmamma, utan min mormor tog hand om mig när vi mina föräldrar jobbade.
- När jag var liten hade vi en Papillon som hette Chico. Han dog när jag var 4 år.
- Jag har även haft en dvärghamster. Hon hette Smulan och jag älskade henne villkorslöst.
- I det stora hela älskar jag djur, men har alltid varit smårädd för katter.
- Jag vägrar att åka hiss..
- .. Eftersom jag har klaustrofobi.
- En av mina största rädslor är att bli stucken av en geting. Jag är livrädd.
- Jag är rädd för vatten.
- Min allra största skräck är döden.
- .. Och är i och med det, väldigt hypokondrisk. Dock är det inte lika illa som många tror, utan det är faktiskt ganska mycket fel på mig. På riktigt.
- Jag har sedan drygt 7 år tillbaka lidit av svår spänningshuvudvärk. Och under de senaste 3-4 åren även utav svår migrän. En utlösningsfaktor för denna är alkohol. Dessutom har jag något som kallas för "Konstant huvudvärk."
- Det är även en mycket stor sannolikhet att jag lider utav en muskelsjukdom: Fibromyalgi. Den är ärftlig (speciellt till kvinnor, alltså: döttrar) och min mamma lider av detta. Jag har nästan samtliga symptom. Detta kommer att bli värre med åren och det ger mig en sjuhelvetes ångest.
- Jag har ett astigmatiskt brytningsfel och har precis fått glasögon.
- Jag har 5 hål i öronen, men jag "använder" bara två.
- Snygga och långa naglar har alltid varit viktigt för mig. Som liten gjorde jag egna av papper. Nu har jag långa naturliga manikyrnaglar i princip jämt.
- Min naturliga hårfärg är mörkbrun..
- ..Men jag har haft ljusare sedan mitten av högstadiet.
- Min tunga är onormalt kort och jag kan i princip inte lipa.
- Under mellanstadiet var jag längst i klassen. Sedan växte alla om mig och idag är jag väl normallång: 1,70 cm.
- Jag har alltid haft komplex för min näsa och mina tänder. Idag är de dock inte lika allvarliga som när jag var yngre.
- Sedan jag var 11 år gammal har jag sminkat mig. Och har sedan dess haft smink i princip varje dag.
- För några år sedan var jag ett träningsfreak och var betydligt smalare än jag är nu.
- Jag har haft en spricka i vänster underarm.
- Jag anser mig själv vara ganska oproportionelig.
- I åttan hade jag och en kompis (tro det eller ej) en period som punkare.
- Jag är beroende av nässpray.
- Jag har haft samma mobilnummer sedan min allra första mobil.
- Många (inklusive jag själv) anser att jag är väldigt lättroad. Och att jag har ganska kass humor.
- Dessutom är jag en mycket glad person.
- Jag skrattar väldigt högt.
- Jag är mycket lättskrämd.
- Mat jag absolut inte äter: pytt i panna, potatisbullar, raggmunk, blodmat och inälvsmat.
- Drycker jag absolut inte dricker: kaffe, rödvin och öl.
- Favoritgodiset är lakrits och choklad.
- Jag är väldigt svag för snabbmat..
- .. Men favoritmaten är kinesiskt. Eller kött.
- Jag har väldigt dålig balans.
- Jag har alltid varit duktig i skolan och när jag tog studenten i våras fick jag ett stipendium för mina goda betyg.
- Jag är väldigt sentimental och gråter var och varannan dag framför någon film eller något tv-program.
- Jag är en väldigt känslosam människa över huvud taget.
- Jag är inte överdrivet långsint, men jag har väldigt svårt för att släppa saker och gå vidare. Kan må dåligt över saker som hände för flera-flera år sedan.
- Jag är mycket romantiskt.
- De vänner som jag känt längst och fortfarande umgås med är Linda och Carro.
- Den som vet allraallra mest om mig är Linus (och Carro.)
- Första gången jag pratade med Linus var i december 2005..
- .. Och första gången vi umgicks var 3 månader senare. På Alla hjärtansdag 2006.
- Vi blev tillsammans 9 månader senare. Den 18 november 2006.
- Vi har bott tillsammans i över ett år..
- .. Och varit förlovade i  över ett halvår.
- Den "konstigaste" platsen jag har haft sex på är i en f.d. kompis säng, när hon låg brevid och (förhoppningsvis) sov. Bubblare: på en tvättmaskin, på en studsmatta och på en skoltoalett på gymnasiet.
- Jag har aldrig ägt eller använt en dildo.
- Många brukar kalla mig ganska pryd.
- Jag har aldrig provat på att snusa. Och kommer aldrig att göra heller.
- Jag älskar att fotografera..
- ..Allt. Naturen, personer, mig själv.. You name it.
- Min pappa är från Finland.
- Jag är en extremt otålig person.
- Jag är både kvällstrött och morgontrött.
- Jag tittar sällan på program på TV, men följer just nu Bonde Söker Fru och Ensam Mamma Söker.
- Det finns två TV-serier som enligt mig är de bästa någonsin..
- .. Och den första är Friends. Jag har sett samtliga 10 säsonger, många avsnitt flera gånger.
- .. Sedan älskar jag Sex and The City, som då är den andra serien. Har sett samtliga säsonger här med och nästan alla avsnitt två-tre gånger.
- Mina absoluta favoritlåtar all times, alla kategorier är: Blue October - Calling you (min & älsk's låt!); Tiger Lou - Oh Horatio, You can't say no to me, Like you said; Lifehouse - Everything, Hanging by a moment, Take me away; Jason Mraz - Clockwatching, Wordplay, Plane, Life is wonderful; Takida - Burning Inside.
- Jag klär mig sällan i jeans eller byxor..
- .. Utan har klänning på mig 6 av 7 dagar i veckan.
- Jag använder aldrig sneakers..
- .. Utan alltid ballerinaskor eller stövlar.
- Mitt bästa köp någonsin är helt klart min älskade skinnjacka.
- Jag använder aldrig läppglans, läppstift eller något liknande.
- Inte heller några produkter i håret, såsom hårspray eller dylikt.
- Drömyrket är jurist, advokat eller journalist.
- Jag har även alltid drömt om att arbeta med funktionshindrade barn eller med barn med speciella behov.
- .. Vilket jag precis har börjat arbeta med..
- .. Arbetar som assistent åt autistiska barn, på korttidshemmet Tryffeln. Och jag älskar det.
- Det finns två människor i den här världen som har gjort mig mer illa än någon annan någonsin har gjort. På helt olika sätt och under helt olika omständigheter. En av dem finns inte kvar i mitt liv, medan den andra är svår att bli av med och som är mitt hjärnspöke i princip varje dag.
- Jag har mycket svårt att lita på människor och det beror på många olika saker.
- .. Detta gör att jag har väldigt svårt att öppna upp mig inför människor.
- Jag älskar att skriva och det är min terapi.
- Jag vill helst ha två barn, en pojke och en flicka. De ska heta William och Ofelia.
- Jag håller på att ta körkort.
- Det finns få saker som kan göra mig så lycklig som årstider.
- Jag har världens sämsta fantasi.

Extra material:
- Jag kan inte laga mat.
- Jag har tidernas kortaste stubin.


Crap
Crap from: Anonym

va roiligt :D själv hade ja aldriiiig orkar skriva ett sånt där LÅNGt inlägg:D men kul o läsa gumsan/micis <3

2008-11-27 @ 23:31:30
Crap from: Linda

- Snygga och långa naglar har alltid varit viktigt för mig. Som liten gjorde jag egna av papper. Nu har jag långa naturliga manikyrnaglar i princip jämt.



SÅÅÅ INTE ;P<3

När vi gick i sjuan-åttan så klippte du av dina naglar för att du tyckte inte om att ha naglar.. det störde dig för mkt.<3 Sen när du började låta dom växa påpekade jag det å du sa "jag vet, men jag tycker om det nu"<3


Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback