It's cold in here, the music is too loud.

Monday: Vaknade i vårt iskalla rum vid elva. Klädde på mig, satte igång elementet och gick på toa, innan jag väckte Linus. Vi låg kvar en stund under täcket och myste och tittade ut genom det frostiga fönstret. Snö överallt!
Vi åt risgrynsgröt till frukost och sedan åkte Linus iväg in till Norrtälje för att fixa med bilen. Jag blev därmed lämnad ensam hemma. Jag bloggade, tog en dusch och tittade på Ensam Mamma Söker på webbTV:n. Sedan begav jag mig ut i den halvmeter (på vissa ställen meter(!)) höga snön. Tog en promenad och fotade den helt magiskt vackra naturen. Det var så läskigt vackert. Oh! När jag skulle försöka pulsa upp i skogen halkade jag och ramlade och slog i götten. Wö-hö.










När jag kom in gjorde jag i ordning en kopp varm choklad, ett par mackor och tände ljus. Sedan slog jag mig ner i soffan och tittade på Top Model. En stund senare kom Linus hem och tvingade med mig ut i snön igen. Vi (jag) hade snö upp till knäna! Vi gjorde en snölykta och busade i snön. Mys!
Någon timme senare åkte vi ner till Ica och handlade lite nödvändigheter och när vi kom hem lade jag mig i soffan och somnade. Käkade middag och när vi kom upp till soffan igen, slocknade jag. Igen. Vaknade bägge gångerna av att L tog av mig glasögonen. Löl.






 
Magi: Yay-yay-yay. Bilderna nedan är så, så... Jag finner inga ord.




Det är så vackert att jag tappar andan.

Måndagens dominerande känsla: LYCKA! Snön gör mig verkligen glad. Helt lycklig. Men det klart.. Det finns ju ingenting som kan göra mig så lycklig som årstider. Oh(!!!!)

Crap

Kommentera, kompis!:

Name:
Remember me?

Your e-mail:

URL:

Your crap:

Trackback